به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۹۲۰۰۵

پنل‌های خورشیدی نامرئی می‌شوند!

گروه فناوری: با توجه به شرایط محیط زیست در کره زمین، شاید دیگر نیازی به گفتن این موضوع نباشد که اکثر کشورهای دنیا در حال حرکت به سمت نگهداری از محیط زیست هستند و سعی می‌کنند از منابع انرژی پاک استفاده کنند. یکی از بهترین و پاک‌ترین انرژی‌های حال حاضر روی زمین، منابع تجدید پذیر انرژی هستند که با پیشرفت فناوری، بهره‌گیری از آن‌ها این روزها بسیار راحت شده است.
پنل‌های خورشیدی نامرئی می‌شوند!
پنل های خورشیدی موجود یکی از مناسب‌ترین و معقول‌ترین فناوری‌های حال حاضر دنیاست که البته عمر کمی هم ندارند. البته این پنل‌ها قدرت آن‌چنانی نداشته و برای مصارف عمده و تولید برق و انرژی فراوان توجیه آن‌چنانی ندارند.
تلف شدن حدود 10 درصد از انرژی تولید شده در این پنل‌ها نیز یکی از مشکلاتی است که هم اکنون در این صفحات باقی مانده است. تحقیقات موسسه فناوری کارلسروهه نشان می‌دهد که این موضوع را می‌توان با طراحی مجدد و نامرئی کردن برخی از قسمت‌های این پنل‌ها (با پیچیدن آن‌ها در لفافه‌های خاصی) کاملا برطرف کرد. حتما با ویژگی‌های استتار کردن، مخفی شدن و نامرئی شدن آشنا هستید! این موضوع شاید بیشتر در میدان‌های نبرد به چشم می‌آید؛ اما چگونه می‌توان از این قابلیت برای پنل‌های خورشیدی بهره گرفت؟

به نظر می‌رسد که از این فناوری در آینده به‌توان برای تلفن‌های همراه نیز استفاده کرد. شبیه به سایر لفافه‌هایی که برای نامرئی شدن و استتار استفاده می‌شود، این سیستم نیز کمک می‌کند تا نور به‌راحتی به این پنل‌ها برسد اما دیدن آن‌ها برای انسان کمی سخت می‌شود و تشخیص آن‌ها نیز غیر ممکن می‌گردد. در واقع تشخیص این پنل‌ها با این فناوری تنها با دستان و انگشت امکان پذیر خواهد بود و تشخیص آن‌ها با چشم کمی سخت می‌گردد. این فناوری به طور کامل از قوانین فیزیک پیروی کرده و هیچ گونه خللی در روند کاری پنل‌ها ایجاد نمی‌کند.
به نظر می‌رسد که این ردای نامرئی، بتواند با حذف تلفات انرژی در این پنل‌ها، حدود 10 درصد به افزایش راندمان آن‌‌ها کمک کند.
مرجع : آی تی رسان