به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب : ۹۲۰۵۳
روسیه، اسرائیل را در جریان حملات خود قرار داد

هماهنگی روسیه با اسرائیل در مورد سوریه

گروه بين‌الملل: سخنگوی ارتش رژيم اسرائیل از سفر قریب‌الوقوع معاون ستاد کل ارتش روسیه به تلاويو برای «هماهنگی» در مورد عملیات نظامی ارتش روسیه در سوریه خبر داد و همزمان کفیل نخست‌وزیر اسرائیل تایید کرد که روسیه، اسرائیل را پیشاپیش در جریان حملات هوایی خود در سوریه قرار داده است.
هماهنگی روسیه با اسرائیل در مورد سوریه
به گزارش رسانه های رژيم اسرائیل، سخنگوی ارتش صهيونيستي گفت، مذاکرات ژنرال نیکولای بوگدانوفسکی، معاون ستاد کل ارتش روسیه، با همتای اسرائیلی‌اش، ژنرال یائیر گولان، روز سه‌شنبه، ۱۳ مهر، در ساختمان ستاد کل ارتش در تل آویو انجام خواهد شد. به گفته این سخنگو، هماهنگی فعالیت های هوایی، دریایی و حوزه الکترومغناطیس دو کشور در ارتباط با سوریه، در مذاکرات بوگدانوفسکی- گولان بررسی خواهد شد.

در این میان، در حالی که بنیامین نتانیاهو هم‌چنان در نیویورک به سر می برد، ییسرائل کاتز، کفیل نخست وزیری رژيم اسرائیل، به رسانه های کشورش گفت که روسیه اسرائیل را ساعاتی پیش از آغاز حملات نظامی در سوریه، در جریان تصمیم خود گذاشت. رادیو اسرائیل روز پنج‌شنبه گذشته گزارش داد که روسیه از طریق یوسی کهن، مشاور امنیت ملی اسرائیل، تصمیم کرملین را برای حملات هوایی روسیه در سوریه به آگاهی اسرائیل رساند.

به گزارش این رادیو، کاتز افزوده است که «حملات هوایی روزهای گذشته روسیه در سوریه خارج از تفاهم های رهبران اسرائیل و روسیه در مورد سوریه نبوده است». نتانیاهو، در سفر چند ساعته دو هفته پیش به مسکو گفت: در مذاکراتی که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، داشته، به این توافق رسید که طرفين در ارتباط با سوریه هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

تا زمان دیدار دو هفته پیش نتانیاهو با پوتین، تنها وزیر دفاع اسرائیل بود که از وجود شماری از نیروهای نظامی روسیه در سوریه خبر داده و نیروی هوایی روسیه هنوز حملات هوایی در سوریه را آغاز نکرده بود. گسترش هماهنگی اسرائیل و روسیه در مورد سوریه در حالی است که روسیه از چهارشنبه هشتم مهر، مداخله مستقیم نظامی در سوریه را نیز آغاز کرد.