به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۹۲۰۶۵
تا ساعتی دیگر برگزار می‌شود؛

تشییع پیکرهای جانباختگان منا در تهران

گروه جامعه: مراسم تشییع پیکر 7 تن از جانباختگان فاجعه منا که متعلق به تهران هستند تا ساعتی دیگر از مقابل دانشگاه تهران انجام می‌شود.
تشییع پیکرهای جانباختگان منا در تهران
در پی جانباختن جمعی حجاج در فاجعۀ مصیبت بار منا ، پس از اعلام رسمی هیات دولت مبنی بر اعلام زمان مراسم تشییع پیکر جانباختگان ملت داغدار و عزادار از ساعت 9:30 صبح از دانشگاه تهران، پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا را بر روی دستان خود، تشییع می‌کنند. در مراسم تشییع، ابتدا سخنرانی کوتاهی از یکی از شخصیت های کشوری پیش بینی شده و سپس پیکرها به طرف چهارراه ولیعصر و چهار راه کالج تشییع می شود.

 

پیکر یکی از جان باختگان بر اساس درخواست پدرش که می خواهد در قطعه شهدای امامزاده پنج تن شرق تهران به خاک سپرده شود به آنجا منتقل می شود و شش پیکر مطهر دیگر بر اساس مجوز مقام معظم رهبری در قطعه شهدای بهشت زهرا به خاک سپرده می شوند. در استان‌های دیگر نیز چنین مراسمی برگزار خواهد شد.

 

همچنین عصر امروز مراسم گرامیداشت آن جانباختگان ، از سوی مقام معظم رهبری « مدظله العالی » از ساعت 15:30 تا 17:30 در حسینیه امام خمینی (ره) و همزمان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر خون و قیام ، قم و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود . تاکنون پیکر 218 نفر از جانباختگان وارد کشور شده است. براساس اعلام مسئولان، پیکر آن دست از جانباختگان منا که هنوز شناسایی نشده‌اند پس از تعیین هویت از طریق آزمایش دی‌ان‌ای برای انجام مراسم تشییع و خاکسپاری به زادگاه و محل سکونت‌شان انتقال می‌یابد.

 

ایران در فاجعه تلخ منا طبق اعلام سازمان حج و زیارت ٤٦٤ زائر خود را از دست داده که با انتقال ٢١٨ پیکر تا امروز، بیش از نیمی دیگر از زائران جان باخته همچنان در سردخانه مکه نگهداری می شوند که هویت برخی از آنها هنوز مشخص نشده است. قرار شده فرایند تشخیص هویت زائرانی که از میان اجساد موجود در سردخانه های عربستان، ایرانی شناخته می شوند، در داخل کشور ادامه یابد.

مرجع : ایسنا