به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۹۲۰۶۹
رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید کرد

مدیریت بر واردات کالا پس از لغو تحریم‌ها

گروه اقتصادی: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: دولت باید بر نحوه واردات کالا از کشورهای خارجی پس از لغو تحریم‌ها نظارت و مدیریت داشته باشد تا تولید داخلی دچار آسیب نشود.
مدیریت بر واردات کالا پس از لغو تحریم‌ها

غلامرضا عباسی  اظهار کرد: پس از توافق هسته‌ای بسیاری از کشورها علاقمندی خود را برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران نشان دادند و همراه هیاتهای خود عازم ایران شدند. وی افزود: طبعا این کشورها خواهان عرضه محصولات خود و به دست گرفتن بازارهای ایران هستند اما این جریان باید به گونه‌ای مدیریت شود که به ضرر تولید داخلی و زمین‌گیر شدن کارخانه‌های ما تمام نشود. به اعتقاد رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، واردات از کشورهای خارجی شاید در کوتاه مدت خوب باشد ولی در دراز مدت به نفع اشتغال و تولید داخلی نخواهد بود و باید خط قرمزی برای آ‌ن قایل شد.

 

عباسی گفت: دولت باید کالاهایی را که در داخل تولید نمی‌شود و کشور به آنها نیازمند است وارد کند و از وارد کردن کالاهای مشابه داخلی جلوگیری کند. همچنین واردات محصولات کیفی را مدنظر قرار بدهد و به تولیدات داخلی اولویت داده شود. رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور همچنین با اشاره به پول‌های آزاد شده ایران اظهار کرد: انتظار داریم پول‌هایی که از محل تحریم‌ها بلوکه و اکنون آزاد شده است در حوزه اقتصاد خصوصی و غیر دولتی و در بخش‌ اشتغال هزینه شود.

 

وی گفت: اگرچه در حوزه های دیگر هم دارای مشکل هستیم ولی بخش اقتصاد همواره زمینه ساز مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده است از این رو دولت باید شرایط را به گونه‌ای مهیا کند که وضعیت اقتصاد کشور بهبود یابد و رشد اقتصادی حاصل شود.

مرجع : ایسنا