به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۹۲۱۳۲
بعد از 12 سال

منطقه سبز امنیتی عراق گشوده شد

گروه بين‌الملل: منطقه سبز امنیتی در بغداد که از سال 2003 و پس از اشغال عراق توسط ارتش آمریکا بر روی شهروندان عادی بسته شد و بدون کارت مخصوص و یا مجوز هماهنگی، راهی به پشت دیوارهای سیمانی بلند آن وجود نداشت، یکشنبه شب با حضور نخست وزیر عراق به روی شهروندان و خودروهای عمومی و شخصی گشوده شد.
منطقه سبز امنیتی عراق گشوده شد
به گزارش ایرنا، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق که حدود یک ماه پیش وعده بازگشایی دروازه های منطقه سبز (الخضراء) را به مردم داده بود، یکشنبه شب به استقبال اولین خودرویی ایستاد که از دروازه ورودی خیابان علاوی وارد منطقه سبز می شد. وی در اظهاراتی که پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری منتشر کرد گفت: امروز به قولی که برای بازگشایی این منطقه به مردم داده بودم ، عمل شد.

العبادی همچنین بر ادامه اصلاحات تاکید کرد و گفت که هیچکس نمی تواند جلوی این حرکت آغاز شده را بگیرد. العبادی حدود یک ماه و نیم پیش، در اولین روزهایی که در پاسخ به مطالبات مردم عراق، برنامه اصلاحات خود را شامل مبارزه با فساد اداری و دولتی و بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی مردم ، اعلام کرد، وعده داد منطقه سبز امنیتی را برای رفاه شهروندان و گشودن گره های ترافیکی بغداد بر روی عمومی باز کند.

براساس این گزارش در حال حاضر دروازه علاوی در ضلع شمالی منطقه سبز، در انتهای خیابان کراده مریم، واقع در بخش کرخ و 'پل معلق' در ضلع جنوبی این منطقه در جادریه واقع در بخش رصافه بغداد گشوده شده است. بغداد توسط رودخانه دجله به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است که بخش غربی آن به 'کرخ' و بخش شرقی آن به 'رصافه' معروف است. الخضراء، بخش حفاظت شده شهر بغداد، منطقه ای بسیار وسیع را شامل می شود که در آن پارلمان، کاخ نخست وزیری، سفارت خانه های آمریکا و انگلیس و نیز ساختمان های برخی مراکز مهم ، ازجمله منازل شخصیت های برجسته سیاسی و نیز هتل الرشید، در آن قرار دارد.