به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۵۲
 
۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۹۲۱۷۰
شرایط امروز كشور ماحصل مدیریت همین افرادست

گزارش کمیسیون برجام، حرف‌های جلیلی بود

گروه سیاسی: عضو فراکسیون رهروان ولایت می‌گوید: کمیسیون برجام نباید دوباره از کسی که امتحان خود را پس داده دعوت و صحبت‌های او را وارد گزارش نهایی خود می کرد.
گزارش کمیسیون برجام، حرف‌های جلیلی بود
موید حسینی صدر در خصوص ارزیابی خود از گزارش کمیسیون برجام گفت: در حال حاضر اقلیت منسجمی در مجلس حضور دارند که به هیچ وجه راضی نیستند توافق هسته ای به سرانجام برسد. وی با بیان اینکه دولت نیز باید اطلاع رسانی مناسبی درباره دستاوردهای برجام داشته و روی حساسیت این موضوع بیشتر تاکید می کرد، افزود: این کم کاری ها در اطلاع رسانی باعث شد که اقلیت منسجم مجلس بالاخره کار خودش را انجام دهدو به خواسته اش برسد.

حسینی صدر ادامه داد: البته ما راه حل قانونی داریم و خارج ازنوبت طرح دوفوریتی برجام که تبدیل به یک فوریتی شد را در کمیسیون و در صحن علنی بررسی کرده و هفته آینده آن را تعیین تکلیف خواهیم کرد. نماینده مردم خوی در خانه ملت تصریح کرد: کمیسیون برجام ازمتن موضوع دور شد چراکه اصلا علت اینکه کشور ما برجام را پذیرفت برای این بود که با وجود تحریم ها در انتقال پول به داخل کشور از محل فروش نفت و همچنین سرمایه گذاری های مشترک مشکل داشتیم و کمیسیون برجام در گزارش خود باید روی این موضوعات تمر کز می کرد. چون هدف ومحور تحریم ها هم همین موضوعات بوده است.

حسینی صدر تاکید کرد: تکرار موضوعات بدیهی در گزارش، بیهوده است؛ به عنوان مثال همه ما بر روی تقویت توان دفاعی کشوراتفاق نظر داریم و هیچ ایرانی پیدا نمی شود که روی منافع ملی و اسرار کشور اختلاف داشته باشد و طبیعی است که ما اجازه نمی دهیم کسی از تاسیسات نظامی وامکانات دفاعی ما بازدید کند و اطلاعات بدست آورد؛ بنابراین باید کمیسیون عمده تلاش خود را صرف قسمت اقتصادی برجام و آثار لغو تحریم ها که رونق سرمایه گذاری و موانع سوئیفت است می کرد که متاسقانه روی این موارد خیلی کم بحث شد.

وی افزود: کمیسیون برجام تنها یکی از وجوه این موافقت نامه را مورد تاکید قرار داد، در حالیکه من معتقدم در این شرایط برجام و توافق هسته ای بهترین دستاورد ممکن و بهترین تصمیم برای کشور بوده است. وی با بیان اینکه باید منصفانه قضاوت کنیم، خاطرنشان کرد: نباید اینطور باشد که عده ای بروند برای مذاکره با کشورهای دنیا تحت فشار و استرس زیاد، زحمت بکشند اما این طرف، متهم به کم کاری و ناتوانی شوند.

حسینی صدر یادآور شد : مدیریت کشور 8 سال متوالی دست همین اقلیت مجلس نهم بود اما روز به روز وضع اقتصادی بدتر شد، بیکاری و گرانی افزایش پیدا کرد، فاصله طبقاتی بیشتر شد، قانون در حاشیه قرار گرفت در حالی که سردمداران نمایندگان مخالف برجام و دلواپس در مجلس جزء مهره های موثر دولت احمدی نژاد بودند و امروز نمی توانند با فرافکنی صورت مسئله قضیه را عوض کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس با تاکید براینکه ما همه دلسوز این کشور هستیم، گفت: اینکه دانشجوی دکترای ما هنوز دغدغه پیداکردن شغل دارد، این مسئله، ماحصل مدیریت همین اقلیتی است که نگذاشتند طرح نمایندگان برای برجام در مجلس تصویب شود و به نظر من با ادامه این روند، کشور صدمه خواهد دید.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در پاسخ به این سئوال که شما نیز موافق با کسانی هستید که می گویند حضور سعید جلیلی و تیم سابق هسته ای در کمیسیون برجام عده ای باعث شبیه شدن گزارش نهایی کمیسیون برجام به مواضع آن ها شده است، تصریح کرد: آقای جلیلی شخصا فرد متعهدی است اما در قد و قواره و حد و اندازه تصمیم کلان بین المللی نیست و از در دوره مسئولیت خود از عهده این کار بر نیامد و امتحان خود را پس داد؛ بنابراین اینکه کمیسیون برجام دوباره از وی دعوت کند و همان حرف های او را در گزارش نهایی بیاورد و آن صحبت ها 50 درصد گزارش را تشکیل دهد، چه معنایی دارد؟!

وی افزود: بالاخره 8 سال تفکر آقای جلیلی و احمدی نژاد در کشور حاکم بود و بازی به حدی اشتباه بود که اعراب حاشیه خلیج فارس گستاخ شدند و جایگاه رژیم صهیونیستی در سرزمین ها اشغالی تثبیت شد و حلقه تحریم کشور تنگ تر شد. در حالی که ما می توانستیم بسیار بهتر از این کشور را به پیش ببریم که متاسفانه در آن دوره اتفاق نیفتاد.
مرجع : خبرآنلاین

ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۷:۰۰
بنده موافق نظر شما هستم امید وارم که بتوانید این اقلیت را که همه مملکت را برا ی خود می خواهد ودیگران راهیچ می انگارند هرچه سریع تر برجام را تایید نمایید ضمنا صدا وسیما نیز در اختیار این اقلیت می باشد. متشکرم (324193)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۴ ۰۶:۳۴
صدا و سیما سال هاست که در اختیار این اقلیت هستش (324249)
ناصر هشترودی
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۷:۰۴
دقیقا" این اقایانی که در کمسیون بودند اکثرا"از رهروان جلیلی و احمدینژاد بودند باید هم اینطور میشد .از اقای روحانی درخواست داریم یک بار هم شده اینچنین کارها را به رای مردم واگذار کنند .همه دم از مردم میزنند اما از رای مردم ترس دارند باید این مسئله برجام به رای مردم گذاشته شود .یک اقلیت نمیتواند در برجام نظر خود را بر دولت و مردم تحمیل کند باید مردم وارد میدان شوند (324194)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۷:۰۶
اینها نمایندگان مردم هستن
چطور روحانی که فقط با یک درصد بیشتر رییس جمهور شد شماها همه میگین مردم به این تفکر رای دادن و هیچکس حق اطهار نظر ندارد اما نمایندگان اصول گرا که بیش از هشتاد درصد ارا مردم رو کسب کردن شماها به اینها و رای مردم احترام نمیگذارید؟ (324195)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۰:۳۹
1 درصدی که شما میفرمایید 13000000 اختلاف رای هست البته باید ایجوری آنالیز بکنین شما وقتی رقیبی نداشته باشین حرف شما حسابه انگار دارین به دروازه خالی شوت میکنین (324222)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۲:۰۸
رضا از ریاضی تجدید مردود نشده ای؟ بیش از هشتاد درصد ارا مردم ؟
اصول گرایان ؟
کجا ؟ (324231)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۲:۱۰
بیچاره روحانی و هر دلسوزی که دلش بیشتر از سانتریفیوژ ها برای چرخ زندگی مردم بتپد وبلرزد. (324232)
سید رضا
United States
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۲:۲۷
آقا رضا ,اولا" یک درصد نبود اما شما میگید 1درصد بنده هم میگم باشه اما دیگه سر خودت کلاه نذار عزیز من , آقای روحانی 1درصد بیشتر رای آورد از 5نفر دیگر!! فکر نکنم حل و هضم این قضیه اینقدر سخت باشد . بعدشم آقای روحانی بالای 18 میلیون رای آورده شما لطف کن 3تا نماینده را اسم ببر که بالای 1میلیون رای داشته باشه!
تازه کی گفته این نماینده ها منتخب بیش از 80 درصد مردمند؟؟؟
کل مشارکت رای برای مجلس نهم با اما و اگرهاش 64درصد بوده!
وقتی با آمار و ارقام اشتباه نظر میزارید بقیه حرفاتون هم مشکل دار میشه (324234)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۳:۵۷
بنی صدر هم منتخب مردم بود ولی خیانت کرد (324239)
ممد
Germany
۱۳۹۴/۰۷/۱۴ ۰۷:۴۲
خوب باکی مقایسه کردی نمایندگان یا رییس جمهور ازاین مقایسه های عوامانه دست بردارید انسانها هرلحظه درحال تغییرند (324250)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۷:۰۷
خدا لعنت کند کسانی را که منافع خودشان را بر منافع کشور و مردم ترجیح میدهند و دروغ گفته و میگویند (324196)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۹:۵۸
عزیزم اینا بااین کارشون ثابت کردن که وطن پرستی ومنافع ملی یعنی کشک!!!!!!!!!!!!!!! (324215)
هلى
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۷:۳۱
آقاى مويد حسينى. الان نظرات فراكسيون رهروان به دولت روحانى خيلى نزديك است و جاى تشكر دارد ولى فراموش نميكنيم كه شماها ه جزو ساكتين فتنه احمدى نژاد بوديد و عملا هـيچ كارى در مقابل ويرانگرى احمدى نژاد سكوت كرديد كه به نوعى تفسير به تاييد او شد و كشور را به ويرانى كشاندند.
ولى هنوز هم هر چند دير است ولى تا ديرتر نشده بدنبال محاكمه احمدى نژاد و جليلى و... برويد تا بيش از اين ضربه نزنند و طلبكار نشوند وگرنه صدمات آنها همچون بررسى برجام ادامه خواهد يافت. (324197)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۷:۳۲
با سلام
کلمه عذرخواهی اصلا در فرهنگ سیاسی این گروه هست؟
عذرخواهی بابت تمام خسارتهایی که به مملکت اعم از هسته ای و غیر هسته ای واردکردند و تمام مشاغل را به مصیبت انداختند و الان بدون خجالت باز یکسری ادهای جدید وارد می کنند!!!!
تابلو جاهای مختلف گزارش حرفهای جلیلی و فریدون عباسی است که هر دو اطلاعاتشان ناقص است (324198)
حقوقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۸:۰۰
اختلاس گران میلیاردی منافعشان بخطر افتاده و توافق شرا فتمنداته مخالفت میکنند (324201)
یاس@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۸:۱۷
این اقلیت دست از سر ملت برنمی دارند اخه چطور باید به اینها حالی کرد که کنار بروند واین قدر چوب لای چرخ دولت نکنند انشالله در انتخابات مجلس مردم حقشون بذارن کف دستشون. البته امیدوارم با غوغا سالار ی باز خودشون جا نکنند. (324207)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۸:۳۶
براتون مستند جدید داغ داغ گروه دلواپس ثریا ساخته سه شنبه ببینین حالشو ببرین!!!!
اینهههههه (324211)
م
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۱۸:۵۷
مشکل اول کشور اعتماد به دشمن ودمی انکار توانایی ملت وسومی ضعف مدیریت و اسراف است حتی اگر هم به فرض محوال امریکا تحریم ها را بردارد باز هم مشکلات پابرجاست (324213)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۰:۵۵
اين عده افراطى در تحريم و رنج مردم منافع اقتصادى دارند و كاسب تحريم هستند و از انتخابات آينده نگران هستند . (324223)
سلمان حسام
United Arab Emirates
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۰:۵۹
نميدانم اقاي ابوترابي كجا هستي كه بودنت توي كميسيون يه سري فرمايشات خوبي درروزهاي اخر مطرح كرديد ولي اين گروه كوچك مخالف برجام انگاري زورشون چربيده وروي جمع بندي كمسيون اثرات منفي وتخريب خواسته اكثريت مردم را در سر ميپرورانند (324224)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۱:۴۰
خدایش احتیاج‌به ارسال نظر داشت چه خبر از زیبا کلام (324228)
وجدان
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۱:۴۸
البته امیدوارم مجلس محترم نگهبان بگذارد چند نفری از مصلحین از فیلتر ایشان بگذرند تا این اقایان دلواپس با حداقل آرا وارد مجلس نشوند به امید آن روز (324229)
هاله نور
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۱:۵۲
ایا اصولگریان فراموش کرده اند که اگر تحریمها ادامه پیدا میکرد این مملکت نابود میشد واگر دنشمندی مثل ظریف نبود چه بر سر مردم میامد جلیلی که در زمان مذاکرات حتی با وجود مترجم طرفهای مقابل میگفتند از حرفهای او هیچی نمی فهمیم حالا اصولگرایان اونو علم کردند . .... (324230)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۲:۴۰
اگر میخواهیم اقلیت بر کشور حاکم نشود باید همگی در تمام انتخابات فعالانه شرکت کنیم (324235)
نادر
United States
۱۳۹۴/۰۷/۱۳ ۲۳:۴۰
امیدی به این نیست که آقایان نظر خود را تغییر بدهند این مجلس امتحان خود را در هشت سال دولت قبلی داده و نمره قبولی هم نگرفته ، ذولت میتواند در بستر قانون اساسی موضوع را به رفراندوم بگذارد،و اگر رای مردم با رای مجلسیان متفاوت باشد ،آن موقع است که نماینده این مردم بودن و باید فراموش بکنند (324238)