به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۹۲۱۹۶

قیمت نفت افزایش می‌یابد

گروه اقتصادی: بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد از آنجا که به نظر می‌رسد ذخایر نفت جهانی در سه ماهه آخر امسال برای اولین بار در هشت فصل اخیر متعادل شود، قیمت جهانی نفت در آستانه افزایش قرار دارد.
قیمت نفت افزایش می‌یابد
فرانسیسکو بلانش از بانک مریل لینچ گفت: بازار نفت در نیمه اول امسال روزانه با دو میلیون بشکه نفت اضافی مواجه بوده است. وی به شبکه ان بی سی گفت: این یک اتفاق بزرگ خواهد بود که فکر می‌کنم باعث افزایش قیمت‌های نفت تا پایان امسال می‌شود. بلانش قیمت نفت سبک آمریکا را تا پایان امسال تقریبا 50 دلار در هر بشکه و نفت برنت را 55 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد. این در حالی است که قیمت نفت آمریکا در هفته‌های اخیر حدود 45 دلار و نفت برنت بین 47 تا 49 دلار داد و ستد شده است.

بانک گلدمن ساش ماه گذشته در گزارشی پیش‌بینی کرد که نفت خام آمریکا سال جاری را با قیمت حدود 40 دلار در هر بشکه به پایان خواهد رساند. این بانک همچنین اعلام کرد که اگر تولید نفت به طور تدریجی کاهش پیدا کند و مازاد عرضه از ظرفیت ذخایر فراتر رود بهای نفت تا 20 دلار در هر بشکه نیز پایین خواهد آمد. اما بلانش خاطرنشان کرد: بسیار بعید است که بهای نفت تا 20 دلار در هر بشکه پایین بیاید. رییس تحقیقات بازار بانک مریل لینچ افزود: ‌رشد تقاضای جهانی نفت با بالاترین سرعت 10 سال گذشته در حال افزایش است. در عین حال عرضه نفت به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان آمریکایی ناشی از روند طولانی کاهش قیمت نفت پایین آمده است.

بلانش گفت:‌این روند نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: ما بسیار نگران نیمه اول سال آینده هستیم چرا که هنوز افزایش ذخایر را در فصل آتی تعمیر پالایشگاهها مشاهده می‌کنیم. اما مجددا این امر چیزی است که پس از دسامبر همچنان نگران آن خواهیم بود. بلانش همچنین پیش‌بینی کرد: قیمت گاز طبیعی تا پایان امسال با 40 درصد افزایش به 3 دلار و 50 سنت در هر میلیون بی تی یو برسد چرا که تقاضا در ما‌های آتی افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت ناشی از صادرات به مکزیک و ساخت کارخانه های گاز طبیعی مایع در جنوب غربی آمریکا خواهد بود.

مرجع : ایسنا