به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۹۲۱۹۸

افسردگی شانس بهبودی سرطان را کاهش می دهد

گروه علمی: استاد روانشناسی بالینی دانشگاه ملبورن استرالیا گفت: افسردگی و اضطراب در بیماران سرطانی شانس بهبودی آنان را تا سه برابر کاهش و میزان مرگ را تا 25 درصد افزایش می دهد.
افسردگی شانس بهبودی سرطان را کاهش می دهد
دکتر پیتر نورتون در دومین روز کنگره بین المللی روانشناسی سرطان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد افزود: تحقیقات نشان می دهد 30 درصد بیماران سرطانی دچار اختلال اضطراب، 30 درصد مبتلا به افسردگی و 40 درصد از بیماران پس از بهبودی نیازمند خدمات مشاوره ای برای درمانهای تسکینی هستند.
وی بیان کرد: سرطان قبل و بعد از درمان بر تمامی ابعاد زندگی یک بیمار تاثیر می گذارد و چنانچه فرد سرطانی به افسردگی نیز دچار شود شرایط بیولوژیکی و واکنش بدن وی به درمان دچار اختلال می شود و تشدید علائم افسردگی در فرد وی را به مرگ نزدیکتر می کند.
استاد روانشناسی بالینی دانشگاه ملبورن استرالیا گفت: خانواده ها نقش مهمی در پیشرفت بهتر روند درمان بیمار سرطانی دارند، اینکه خانواده ها و همراهان بیمار نشان دهند سلامتی وی برایشان اهمیت دارد و برای بهبودی تلاش می کنند می تواند منجر به تقویت روانی بیمار شود.

استاد دانشگاه هوستون آمریکا نیز در این کنگره گفت:کاهش تنش های فکری و همچنین داشتن نگرشهای امیدوارانه در درمان سرطان تاثیر مثبتی دارد. دکتر چلسی راتکلیف افزود: آمار گویای ابتلای سالانه 14 میلیون نفر به سرطان است و آنچه متخصصان برای درمان این بیماری تلاش می کنند موضوع بهره گیری از درمانهای ترکیبی شامل حوزه های روانشناختی و مشاوره تمرکز است که روند بهبود و امید به زندگی را در فرد بیمار تا حد زیادی افزایش می دهد.

وی اظهار کرد: هر فرد بیمار مطابق با شخصیت خود به اشکال مختلفی از درمانها و حمایتهای روانی نیاز دارد که نقطه مشترک همه درمانهای روانی همراهی خانواده ها، دوستان و در یک کلام ارتباطات اجتماعی و همچنین انجام فعالیتهای ورزشی است که به کاهش استرس و افزایش امید به زندگی منجر می شود. کنگره بین المللی روانشناسی سرطان طی روزهای 12 و 13 مهرماه در مشهد برگزار شد.
مرجع : ایرنا