به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۲۶
 
۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۹۲۲۱۲
آغاز قریب‌الوقوع حمله زمینی روسیه به سوریه

روسيه 60 هزار تن بمب در سوريه مي‌ريزد!

روسيه 60 هزار تن بمب در سوريه مي‌ريزد!
گروه بين‌الملل: در خلال 72 ساعت اوليه بمباران هاي گسترده سوريه توسط روسیه، نزدیک به 400 بار مناطق مختلف اين كشور بمباران شد که بیشتر آنها مربوط به مناطق مرکزی سوریه بود. در همین راستا مراکز آمارگیری ترکیه که از نزدیک تحرکات روسیه را دنبال می کنند می گویند در هفته های اخیر شاهد عبور ناوهای روسیه از دریای سیاه با گذر از تنگه بوسفور به دریای مدیترانه بوده اند که در حدود 15 هزار تن سلاح و مهمات به بندر طرطوس می بردند. به این ترتیب از طریق پل دریایی روسیه از ابتدای ماه اکتبر تا کنون نزدیک به 60 هزار تن سلاح جابه جا شده است! وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که حملات هواپیمایی توسط هواپیماهای سوخو -34، سوخو -24 و سوخو -25 انجام شده اند.

آنکارا مجددا سفیر روسیه را احضار کرد
دولت ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که در پی نقض دوباره حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های روسی، سفیر مسکو در آنکارا را احضار کرده است. مقامات آنکارا امروز (سه شنبه) اعلام کردند که جنگنده‌های روسی برای دومین روز متوالی حریم هوایی ترکیه را نقض کردند.

آغاز قریب‌الوقوع حمله زمینی روسیه در سوریه
درحالی که درگیری‌ها در سوریه به اوج خود می‌رسد، روسیه اعلام کرده که داوطلبان نیروی زمینی این کشور به این نبرد می‌پیوندند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، درگیری‌های پی درپی و تنش در سوریه درحالی باعث ایجاد تقابل میان دو قدرت بزرگ روسیه و آمریکا شده که دو طرف همچنان اختلافاتی را بر سر بشار اسد و مخالفانش دارند.

استقرار نیروی هوایی روسیه به همراه نیروی زمینی این کشور در سوریه، سیاست باراک اوباما و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری آمریکا و ترکیه و همچنین رویکرد ناتو در این باره را به چالش می‌کشد. نیروی زمینی روسیه می‌تواند اساس درگیری در سوریه را تغییر دهد؛‌ جنگی که از 2011 تاکنون 250 هزار کشته و نیم میلیون تن بی‌خانمان برجای گذاشته است.

اگرچه ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه اعلام کرده که به دنبال استقرار نیروی زمینی در سوریه نیست، برنامه‌ای که برای حضور داوطلبانی در سوریه مطرح شده بود و روز دوشنبه توسط رابط ارشد نظامی در پارلمان روسیه فاش شد. به نظرمی‌رسد این همان تاکتیک مخفیانه دولت مسکو است که بر اساس آن توانست در مارس 2014 شبه جزیره کریمه را از اوکراین بگیرد و به مخالفان دولت کیِ‌یف کمک کند.

براساس گفته‌های مقام‌های نظامی آمریکا گمان می‌رود که روسیه بیش از 600 پرسنل نظامی در سوریه دارد که این افراد به غیر از خدمه نیروی هوایی ارتش روسیه در سوریه هستند. همچنین چادرهایی برای 2000 آواره سوری در پایگاه نظامی روسیه در نزدیکی لاذقیه واقع در جنوب غرب سوریه و نزدیک مرز با ترکیه تهیه شده است. مقام‌های روسیه می‌گویند که داعش را هدف قرار می‌دهند اگرچه بمب‌های آنها اهداف و مواضع مخالفان سوری را مورد اصابت قرار می‌دهد.

روسیه این مساله را فاش کرده که نیروهای موسوم به داوطلب در سوریه ممکن است به زودی این گمانه زنی را به وجود بیاورند که به دنبال انجام عملیات زمینی علیه شبه نظامیان هستند؛‌ عملیاتی که همکاری غیرمنتظره‌ای را با متحدان دولت دمشق به دنبال خواهد داشت. شبکه سی ان ان آمریکا در این باره به نقل از دو مقام پنتاگون گزارش داد که روسیه اخیرا تجهیزات زمینی خود را به مناطقی از سوریه فرستاده است.

این دو مقام اظهار داشتند که این امر دال بر آن است که روسیه ظرف چند روز آینده حمله زمینی در سوریه خواهد داشت. یکی از این دو مقام ادامه داد که تجهیزات نظامی روسیه شامل سلاح‌های توپخانه‌ای متنوع از جمله چهار سکوی پرتاب موشک‌هایی نظیر MLRS و BM-30، است که بسیار دقیق هستند. این مقام افزود:‌ این سلاح‌ها در منطقه‌ای بین حمص و ادلب و مناطقی در غرب ادلب هستند.

مقام دوم نیز مدعی شد که آمریکا این اقدام را گامی در جهت سرعت بخشیدن به حمله زمینی می‌داند که مخالفان سوریه را هدف قرار می‌دهد نه داعش را. این مقام پنتاگون اظهار داشت که اقدام اخیر روسیه دال بر احتمال وقوع حمله طی چند روز است.