به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۹۲۲۲۴
روحانی درجلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت:

فداکاری باید به فرهنگ نسل‌ها تبدیل شود

گروه سیاسی: نخستین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در راستای تحکیم و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ریاست رییس جمهوری تشکیل شد.
فداکاری باید به فرهنگ نسل‌ها تبدیل شود
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در این جلسه با تأکید بر اینکه «اگر تجربه دفاع مقدس هم نبود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ انقلاب و کشور ضروری بود»، گفت: نهادینه شدن روحیه ایثار و شهادت به عنوان بخشی مهم در فرهنگ عمومی و از جمله در ساختار نظام آموزشی، کشور را در برابر انواع توطئه‌ها بیمه خواهد کرد.رییس جمهوری افزود: اگر آحاد جامعه به خاطر آرمانها و اهداف جمعی از حقوق و منافع فردی بگذرند و برای فداکاری آماده باشند، این بزرگترین قدرت بازدارنده در برابر متجاوزان خواهد بود.
 
روحانی با بیان این که «دفاع مقدس درسی ماندگار برای تاریخ ایران اسلامی است که یکپارچگی ملت و روحیه ایثار ملت ما را آسیب ناپذیر می‌کند»، گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران صحنه‌های ماندگاری در تاریخ آفریدند و روحیه ایثار و شهادت آنها باید به فرهنگ عمومی در طول نسل‌ها تبدیل شود. در این جلسه همچنین بندهایی از آیین نامه پیشنهادی شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به تصویب رسید و مقرر گردید این شورا هر شش ماه یکبار و با حضور دو سوم اعضا تشکیل شود. رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان صدا و سیما، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، رییس حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، شش نفر از وزرا و یک نفر از مجتهدین حوزه علمیه قم و دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، از جمله اعضای شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت هستند. لازم به ذکر است در ماده 63 قانون خدمات ایثارگران بر لزوم تشکیل شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رییس جمهوری تأکید شده است.
مرجع : ایسنا