به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۹۲۲۲۹

راه‌اندازی مدارس 2 زبانه در استانهای مرزی

گروه جامعه: نماینده دانش آموزان خوزستان در مجلس دانش آموزی کشور گفت: راه اندازی مدارس دو زبانه در استان های مرزی کشور تصویب شد و از سال آینده در مناطق مرزی خوزستان مدارس دوزبانه راه اندازی می‌شود.
محمد ابراهیمی در نشست خبری با خبرنگاران در محل سازمان دانش آموزی استان خوزستان اظهار کرد: مصوبات زیادی در مجلس دانش آموزی کشور برای رفاه دانش آموزان و بالا بردن کیفیت آموزش تصویب شد که از آن جمله می توان به راه اندازی مدارس دو زبانه در استان های مرزی اشاره کرد.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید در استان کردستان به صورت پایلوت مدرسه دو زبانه راه اندازی شد و مقرر شده است در سال آینده در خوزستان نیز این مدارس راه اندازی شود. عضو هیات رییسه مجلس دانش آموزی کشور در ادامه بیان کرد: از دیگر مصوبات این مجلس تدوین منشور حقوق دانش آموزی است که از شاخص های این منشور برابری حق و حقوق دانش آموزان در بحث جنسیت، آموزش و منطقه تحصیلی است.

ابراهیمی افزود: این منشور که به شورای عالی آموزش کشور ابلاغ شد با هزینه مجلس دانش آموزی کشور تهیه شده و بزودی به دانش آموزان اعلام تا با حقوق خود آشنا شوند. نماینده دانش آموزان خوزستان در مجلس دانش آموزی کشور افزود: گسترش عدالت آموزشی و یکسان سازی سطح آموزش در کشور از دیگر مواردی است که از سوی سازمان دانش آموزی خوزستان به مجلس دانش آموزی کشور پیشنهاد و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی به جمعیت دانش آموز شخصیت و آگاهی می بخشد، گفت: سازمان دانش آموزی استان خوزستان 9 نماینده در مجلس دانش آموزی کشور دارد و در هفت دوره به طور متوالی عضو هیات رییسه این مجلس بوده است. در استان خوزستان 980 هزار دانش آموز در هشت هزار و 805 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.