به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۵ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۹۲۲۳۲

داعش مسئولیت انفجار عدن را بعهده گرفت

گروه بين‌الملل: چهار انتحاری داعشی به هتل «القصر» در شهر عدن در جنوب یمن حمله کردند.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای مسئولیت حمله به مقر استقرار «خالد بحاح» نخست‌وزیر تبعيدي یمن را به عهده گرفت. این گروه تروریستی اعلام کرد که چهار تن از عناصر انتحاری اش به نام های «ابو سعد العدنی»، «ابو محمد السهلی»، «اوس العدنی» و «ابو محمد الصنعانی» با خودروهای بمب گذاری شده به هتل «القصر» عدن حمله کردند.

گروه تروریستی داعش در بیانیه خود گفته است که این این گروه محل استقرار دولت مستعفی یمن و نیز مکان حضور افسران سعودی، اماراتی و یمنی که از آن جنگ یمن را اداره می کردند، را هدف قرار داده است. داعش این عملیات های انتحاری را با یک کامیون ، دو نفربر زرهی و یک خودروی نظامی «همر» بمب گذاری شده انجام داد.

خبرگزاری رسمی امارات هم  در خبری کشته شدن 15 نیروی ائتلاف سعودی، در استان «عدن» در جنوب یمن را تأیید کرد. فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات، اعلام کرده است که در بین کشته شدگان، چهار اماراتی، یک سعودی و مابقی از نیروهای یمنی طرفدار «منصور هادی» هستند. خالد بحاح نخست وزیر مستعفی یمن یک ماه پیش محل استقرار خود را از شهر ریاض به شهر عدن در جنوب یمن انتقال داده بود.
تصاوير زير افراد انتحاري داعش هستند كه در اين عمليات تروريستي كشته شدند.