به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۹۲۳۲۵
در پي بالا گرفتن حملات روسیه به سوریه

ناتو: آماده دفاع از ترکیه در برابر روسيه‌ایم

گروه بين‌الملل: در پی نقض حریم هوایی ترکیه و بالا گرفتن حملات روسیه در سوریه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، بدون اشاره مستقیم به روسیه، از آمادگی خود برای دفاع از ترکیه در برابر «هر گونه تهدید» خبر داد.
ناتو: آماده دفاع از ترکیه در برابر روسيه‌ایم
به گزارش خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان ناتو، گفت که این سازمان «آماده دفاع از همه متحدانش در برابر هر گونه تهدیدی» است. این سخنان را دبیرکل ناتو امروز پنج‌شنبه، ۱۶ مهر، و پیش از جلسه وزرای دفاع این سازمان در بروکسل، پایتخت بلژیک، بیان کرده است. ناتو پیش از این نیز به نقض حریم هوایی ترکیه توسط هواپیماهای جنگی روسیه در هفته گذشته به‌شدت اعتراض کرده بود.
ترکیه تنها عضو غیر اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، است که ائتلافی نظامی از کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و کانادا به شمار می‌آید.

دبیرکل ناتو در تازه‌ترین سخنان خود درباره نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده‌های روسیه گفت که این سازمان «همین الان هم با افزایش توانایی‌ها، قابلیت‌ها و آمادگی خود برای اعزام نیرو به جنوب از جمله ترکیه» به اقدامات روسیه واکنش نشان داده است. استولتنبرگ همچنین حملات موشکی روسیه از هوا و دریا به مواضع مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در این کشور را «دلیلی برای نگرانی» دانسته است. روسیه می‌گوید که هدف اصلی‌اش از دخالت نظامی در سوریه مبارزه با «گروه‌های تروریستی» مانند حکومت اسلامی یا داعش و گروه‌های وابسته به القاعده است اما آمریکا می‌گوید که «بیش از ۹۰ درصد» این حملات نه علیه داعش بوده است و نه علیه القاعده، بلکه شهروندان غیرنظامی و شورشیان مسلح مورد حمایت غرب را شامل می‌شود.