به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۸ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۹۲۳۷۰

چرا دوران خودت کاری نکردی آقاي دكتر؟

گروه ورزشي: در حاشیه مراسم ختم هادی نوروزی،احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران با علی پروین اسطوره فوتبال پرسپولیس دیدار کرد.
به گزارش خبرآنلاین، حضور محمود احمدی نژاد در مراسم ترحیم هادی نوروزی صحنه های عجیبی را رقم زد. رئیس جمهور پیشین که این روزها در دانشگاه تدریس می کند و البته هر از گاهی جنجال های خبری خاص خود را به پا می کند، به مرزداران تهران رفت تا در مجلس ختم هادی نوروزی شرکت کند. ورود او به مجلس همزمان شد با خروج بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال. بازیکنان پرسپولیس جلوی در مجلس از همان ابتدا شوکه شده بودند که رئیس جمهور قبلی چرا به این مراسم آمده اما او تصمیمش را گرفته بود که بیاید.

افشارزاده هم وقتی با احمدی نژاد روبرو شد، به رسم ادب به او خوش آمد گفت و بعد هم گفت مثل هر علاقمند دیگری به فوتبال، او هم در این مراسم شرکت کرده است. در مجلس، علی کریمی سعی کرد خیلی دور از محلی باشد که رئیس پیشین دولت نشسته بود. او قبلا هم وقتی احمدی نژاد به اردوی تیم ملی رفته بود ، این عدم علاقه اش را به دوربین ها ابراز کرده بود. محمد دادکان دیگر کسی بود که مسیرش را عوض کرد تا با احمدی نژاد روبرو نشود. علی پروین اما یکی از فوتبالی هایی بود که با احمدی نژاد هم کلام شد. سلطان قرمزها در 8 سالی که احمدی نژاد مسئول دولت بود ، بارها با او دیدار داشت. او که ابتدا و به طور سنتی در بحث های سیاسی حامی سیاستمدار قدیمی یعنی آیت الله هاشمی بود، در سال 84 از احمدی نژاد حمایت نکرده بود و همان موقع که هاشمی رای نیاورد ، تیتری از قولش منتشر شد با این مضمون: «بدبخت شدیم رفت!»

پروین شاید سیاسی ترین چهره سلبریتی فوتبال ایران است. او همیشه یک پای ثابت پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی است. در همان سال های اول دولت احمدی نژاد هم بود که محمد حسن انصاری فرد به دوران مربیگری پروین پایان داد و در یک ضیافت زیبا در بازی با بایرن مونیخ ، رسما علی پروین را بازنشسته از مربیگری و کار فنی اعلام کردند تا او چند صباجی دور از تیم باشد. تقریبا تا اواخر 4 ساله اول دولت احمدی نژاد هم مجالی به پروین نرسید.

برای سال 88 پروین آماده حضور در ستاد رقبای رئیس جمهور بود که یکباره با اصرار چند نفر در مراسم حمایت از او در سالن 12 هزار نفری حاضر شد. بعد از انتخابات سال 1388، علی پروین دوباره نقشی پررنگ در پرسپولیس پیدا کرد. عضوی از هیات مدیره تیم رویانیان شد. نقشی کلیدی پیدا کرد و حتی دست نوشته‌ای از محمود احمدی نژاد داشت که بر اساس ان رئیس دولت گفته بود پرسپولیس باید با پیشکسوتان تیم واگذار شود و بر همان اساس، پروین دنبال گرفتن تیم از دولت بود. دست نوشته ای که البته هیچ گاه به کار علی پروین و تحقق رویایش برای مالکیت پرسپولیس به کار نیامد تا او از دولت قبلی هم دلچرکین باشد. اگرچه از نوع برخورد با خود در وزارت ورزش جدید هم راضی نیست.

در مراسم ختم هم وقتی احمدی نژاد دوست پرسپولیسی اش را دید، گفت:«علی آقا چرا اوضاع پرسپولیس این طوری است.» علی پروین هم که هنوز سر اجرایی نشدن مفاد آن نامه دلخور است ف بلافاصله پاسخ داد: «چرا دوران خودت کاری نکردی که مشکل تیم حل شه؟» پروین اعتقاد دارد اگر تیم به او و دوستانش واگذار شود، می تواند خودکفا باشد. خواسته ای که البته نه مکانیسم قانونی و نه مسئولان دولتی؛ اجازه انجامش را نمی دهند.