به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۰
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۹۲۳۸۸

حملات روسيه به داعش جان تازه اي داد!

گروه بين الملل: در حاليكه ارتش روسیه اعلام كرده است طی 24 ساعت گذشته 67 حمله را به 60 پایگاه مخالفان مسلح سوري و داعش انجام داده، خبرها حاكيست گروه داعش جان تازه اي گرفته و با پيشروي به سمت حلب، در حال عقب زدن ديگر گروه هاي مخالف از اين شهر است.
حملات روسيه به داعش جان تازه اي داد!
ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد: جنگنده‌های روسی طی 24 ساعت گذشته 67 حمله را به 60 پایگاه تروریست‌ها انجام دادند و خسارت‌های سنگینی را به تروریست‌ها وارد کردند. معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد: تمامی این حملات از فرودگاه نظامی حمیمیم در لاذقیه انجام شد و پایگاه‌های تروریست‌ها در استان‌های رقه، لاذقیه، حماه، ادلب و حلب را هدف قرار داد.

در همين حال، گزارش‌ها داعش در روزهای گذشته چند روستا را در شمال شهر حلب تصرف کرده و هم اكنون به 2 كيلومتري مركز اين شهر رسيده است. درگیری‌های شدیدی در طول شامگاه پنجشنبه تا صبح روز جمعه روی داد که طی آن شبه‌نظامیان داعش موفق شدند جنگجویان گروه‌های مسلح مخالف اسد را از چند شهرک در حومه حلب که از سال ۲۰۱۲ در کنترل آن‌ها قرار دارد، بیرون برانند. تل قراح، تل سوسین، کفر قارص و پایگاه نیروی زمینی، از جمله این مناطق هستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که دلیل این پیشروی «پراکندگی در صفوف گروه‌های مسلح مخالف حکومت سوریه در نتیجه حملات هوایی روسیه است.» مداخله نظامی روسیه در سوریه، از روز چهارشنبه ۳۱ دسامبر آغاز شد. با وجود این‌که روسیه ابتدا اعلام کرده بود که هدفش از این مداخله، جنگ با گروه دولت اسلامی موسوم به داعش است، اما گزارش‌های بسیاری از حمله جنگنده‌های روس به مواضع مخالفان میانه‌رو که از سوی غرب حمایت می‌شوند، حکایت می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه گفت که تنها ۵ درصد از حملات روسیه، مواضع شبه‌نظامیان داعش و گروه‌های مرتبط با القاعده را هدف قرار می‌دهد.