به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۹۲۴۸۶
آماده‌باش نیروهای اسرائیلی

فردا، روز خشم فلسطین

گروه بین الملل: همزمان با افزایش تنش و درگیری‌ها در قدس و کرانه باختری و شهادت دو فلسطینی دیگر در رام‌الله و قدس اشغالی، نیروهای رژیم صهیونیستی برای کنترل بر اوضاع در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
فردا، روز خشم فلسطین
گروه‌های ملی و اسلامی در فلسطین فردا (سه‌شنبه) روز خشم اعلام کرده و خواهان برگزاری تظاهرات گسترده علیه اسرائیل شدند. منبعی در وزارت بهداشت فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفت که احمد شراکه، نوجوان 13 ساله فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در شهر البیره در نزدیکی رام‌الله به شهادت رسید. در همین حال نیروهای صهیونیست صبح امروز (دوشنبه) یک فلسطینی را در باب الاسباط در قدس اشغالی هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساندند. با شهادت این دو فلسطینی تعداد شهدای فلسطینی از آغاز اکتبر به 25 تن و تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی به چهار تن رسیده است.

هلال‌احمر فلسطین نیز اخیراً اعلام کرد که طی درگیری‌های روز یکشنبه میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری 330 فلسطینی زخمی شدند. همچنین چهار اسرائیلی در عملیاتی ضدصهیونیستی در شرق شهر الخضیره زخمی شدند. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده که عامل این عملیات را که به دست نیروهای این رژیم زخمی شده بود، بازداشت کرده است.

به دنبال افزایش تنش و درگیری‌ها در قدس و کرانه باختری نیروهای رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده و در مناطق مختلف برای کنترل بر اوضاع و متفرق کردن تظاهرکنندگان فلسطینی مستقر شدند. در همین راستا گروه‌های ملی و اسلامی در فلسطین خواهان ادامه جنبش مردمی شدند و فردا را روز خشم علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند. این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که فردا تظاهرات گسترده‌ای در شهر شهید یاسر عرفات در مرکز رام‌الله برگزار خواهند کرد. در این بیانیه تاکید شده است که روز جمعه آینده نیز روز خشم علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود و تظاهرات دیگری از مرکز شهر رام‌الله تا شمال شهر البیره برگزار خواهد شد.

جنبش حماس فلسطین نیز روز گذشته به دولت رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه تجاوزات علیه مردم فلسطین هشدار داد. همچنین رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که شب گذشته یک فروند موشک که از جنوب نوار غزه شلیک شده بود به منطقه اشکول در داخل اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین اصابت کرد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، این موشک به یک منطقه خالی از سکنه اصابت کرده است. منابع صهیونیستی خاطرنشان کردند که یک فروند موشک دیگر شلیک شده از غزه هم به داخل منطقه قباله در سدروت اصابت کرده است، اما آژیرهای خطر به صدا درنیامده‌اند.
مرجع : ایسنا