کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جایزه «بوکر» به نویسنده جامائیکایی رسید

بی بی سی , 22 مهر 1394 ساعت 16:09

گروه فرهنگی: هیأت داوران جایزه ادبی بوکر شامگاه سه شنبه ۱۳ اکتبر اعلام کرد که این جایزه معتبر ادبی در بریتانیا به رمان ۶۸۶ صفحه ای مارلون جیمز با عنوان « تاریخچه هفت کشتار» تعلق می گیرد.


ان تیلر، نویسنده آمریکایی با رمان «قرقره نخ آبی»، جسنیا یاناگیهارا، نویسنده آمریکایی با رمان «زندگی کوچک»، چیگوزی اوبیوما، نویسنده نیجریایی مقیم آمریکا با رمان «ماهیگیر»، سانجیو سوهوتا، نویسنده بریتانیایی با رمان «سال گریختگان»، تام مک‌کارتی، نویسنده بریتانیایی با رمان «جزیره ساتن» با مارلون جیمز بر سر به دست آوردن جایزه ادبی بوکر رقابت می کردند.
 
مارلون جیمز در «تاریخچه هفت کشتار» از چند زاویه دید متفاوت و با لحن های گوناگون سوءقصد به جان باب مارلی، خواننده صاحب‌سبک رِگِی، ترانه‌سرا، نوازنده گیتار و فعال اجتماعی را بررسی می‌ کند.   مایکل وود، یکی از اعضای هیأت داوران جایزه ادبی بوکر درباره این رمان گفت: «تاریخچه هفت کشتار رمان خوش خوانی نیست و با این حال تا آخرین صفحات همچنان مهیج است. وقتی خواننده این رمان برای بار دوم بخواند، از آن لذت بیشتری می برد.»
 
به گفته مایکل وود هیأت داوران یک صدا به «تاریخچه هفت کشتار» نوشته مارلون جیمز رأی داده بودند.   «تاریخچه هفت کشتار» سومین رمان مارلون جیمز است. او که در بریتانیا متولد شده، اکنون در نیویوک زندگی می‌کند. هیچ اثری از این نویسنده جامائیکایی به فارسی ترجمه نشده است.   جایزه ادبی بوکر ۵۰ هزار پوند ارزش دارد و به نویسندگان انگلیسی زبانی اهدا می شود که آثارشان را در بریتانیا منتشر کرده باشند. سال گذشته ریچارد فلانگان، نویسنده استرالیایی به خاطر رمان «جاده باریک در عمق شمال» جایزه ادبی بوکر را به دست آورد.


کد مطلب: 92573

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/92573/جایزه-بوکر-نویسنده-جامائیکایی-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir