به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۰
 
۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۹۲۶۴۱
سخنرانی پرحاشیه اصغرزاده در دانشگاه بیرجند

دوستان‌ شما باید دوستان‌ ما را آزاد و حصر را برچینند

گروه سياسي: در کنفرانس مطبوعاتی ابراهیم اصغرزاده در بیرجند، سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم موجب تعجب حضار شد.
دوستان‌ شما باید دوستان‌ ما را آزاد و حصر را برچینند
خبرنگار این خبرگزاری اصولگرا، در حالی که وقت کنفرانس تمام شده بود، به عنوان آخرین سوال از اصغرزاده، درباره برنامه اصلاح طلبان برای «رفع حصر از رهبران جنبش سبز» پرسید. وی در حالی که از این سوال شگفت زده شده بود، اظهار کرد: «این که رسانه‌ای مانند تسنیم به مسئله زندانیان سیاسی و رفع حصر توجه می‌کند، بسیار جای خوشحالی دارد و این نشانه پیشرفت این خبرگزاری‌است.» اصغرزاده سپس گفت: «ما دوستان و عزیزان‌مان را حصر و زندان نکردیم و این دوستان شما هستند که باید دوستان‌مان را آزاد کنند و حصر را بردارند.»

سخنرانی پرحاشیه اصغرزاده در دانشگاه بیرجند

مراسم آغاز به کار دفتر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بیرجند با سخنرانی ابراهیم اصغرزاده از فعالان اصلاح طلب، درتالار ولایت این دانشگاه انجام شد. اصغرزاده در این مراسم با بیان این‌که عرصه سیاست در کشور و انقلاب بعد از 37 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد به این‌جا برسیم که عده‌ای قلیل در کشور هرکاری می‌خواهند به اسم انقلاب بکنند گفت: این‌که عده‌ای روی صورت زیبای بانوان ما اسید بپاشند به مقامات با لنگ کفش حمله بکنند، کفن بپوشند، تحصن بکنند وهرچه که از دهان‌شان در می‌آید به مسئولینی بگویند که شبانه‌روز برای‌شان خدمت می‌کنند، ظاهرا قرارمان در انقلاب این نبود.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به صحبت‌های مسئولین انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بیرجند که پیش از او صحبت کرده بودند گفت: ما از مسیری طولانی می آییم و من به عنوان کسی که در جنبش دانشجویی نقش داشته و وظیفه خودش می‌دانسته که در خدمت انقلاب و مردم باشد هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که به جایی برسیم که باید گوش‌مان به شنیدن حرف‌های لمپنی باز بشود و برایش کف بزنیم.

قبل از انقلاب با مستبد جنگیدم، اما اشتباه کردم، باید با استبداد می‌جنگیدم
اصغرزاده در ادامه گفت: من یک آرزو داشتم در قبل از انقلاب که آن مبارزه با مستبد بود و اشتباه کردم چرا که به جای مبارزه با مستبد باید با استبداد مبارزه می‌کردم. وی افزود: استبداد آن چیزی است که همه ما را تبدیل می‌کند به آدم‌های یکسان و یک شکل و با یک شعار، تفکر و الگوی اندیشه و به ما الگوریتم تفکری‌ می‌دهد که داخل آن به فکر بیافتیم و ببینیم و بشنویم. ابراهیم اصغرزاده با بیان این‌که ٬این الگوریتم به ما یک عینک می‌دهد که همه چیز را سیاه و سپید می‌بینیم٬ گفت: با این شیوه همه را یا خوب می‌بینیم یا بد، یا صفر یا صد، یا همه چیز هستند و یا هیچ چیز نیستند، یا پسر خدا هستیم یا پسر شیطان و این عینک، عینکی بود که در دوران مبارزه بر چشم جنبش دانشجویی بود.

نماینده تهران در مجلس سوم بیان داشت: خوشحالم از این‌که در افتتاحیه انجمن فرهنگ و سیاست سخنی که دوستانم گفتند سخن از تحمل، تنوع، نسبی نگری، مذاکره و چیزی بود که در سوابق ما در انقلاب وجود نداشت و شاید آن شرایط انقلابی بود. وی اظهار داشت: بعد از انقلاب جنبش دانشجویی به رغم اشتباهاتی که داشت خودش را با نیازهای جامعه تطبیق داد و من افتخار می‌کنم در شهر و دانشگاه بیرجند و در جمع خوش فکر و خوش اندیش دارم با شما گفت‌وگو می‌کنم که آن‌ها بنای فعالیت سیاسی خود را گفت‌وگو گذاشته‌اند.

قرار نبود انقلاب اسلامی توسط عده‌ای مصادره شود
فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که ٬استبداد از جایی می آید که خودت را بر حق بدانی و دیگران را آدم حساب نکنی٬ گفت: استبداد از جایی رشد می‌کند که فکر کنی خودت شهروند درجه یک ولایت‌مدار مسلمان ایرانی که دارای تمام حقوق هستی و می‌توانی هر کسی را که خواستی متهم کنی اما اجازه به دیگری نمی‌دهی و او را تحمل نمی‌کنی. اصغرزاده انقلاب اسلامی را انقلاب «محصول مشترک» دانست و افزود: قرار نبود انقلاب اسلامی توسط یک عده مصادره بشود.

وی در ادامه گفت: در کنار شعار استقلال و عدالت خواهی، شعار آزادی و آزادی خواهی هم وجود دارد. چه چیز باعث شده که ما فکر می‌کنیم که باید آزادی خواهی که از اصول جنبش مشروطه بود و جنبش دانشجویی از ابتدا برای آن فداکاری کرد، به راحتی کنار بگذاریم؟

در دوران مبارزه هم با استبداد مبارزه کردیم
وی در خصوص مرزبندی دانشگاه با حوزه‌های علمیه گفت: ما دانشگاهی، استاد دانشگاه و دانشجو هستیم و با علم سر و کار داریم که مبنای آن بر شک کردن و سوال کردن و پرسش‌گر بودن است و دانشگاه از این‌جا دانشگاه می‌شود. اصغرزاده افزود: حتی در دوران مبارزه هم با مستبد مبارزه می‌کردیم و مبارزه با استبداد در ذهن‌مان نمی‌گنجید و در ذهن‌مان این بود که دانشگاه محل تولید دانش و کشف حقیقت است. نمی‌توانید در دانشگاه را ببندید و خم رنگ ریزی درست کنید و در این خم همه را یک شکل و یک رنگ درست کنید، نمی‌توانید کاری بکنید که همه طراز تفکری بشوند که شما به آن معتقدید.

ترور فیزیکی ما حصل ترور زبانی و فکری است
فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: تفکری که ابتدا ترور زبانی و فکری می‌کند و تو را کنار موساد و سازمان سیا می‌نشاند و خاتمی و هاشمی را کنار اوباما قرار می‌دهد، بعد از این ترور زبانی می‌بایست به فکر ترور فیزیکی بیفتد و ترور فیزیکی بعد از ترور زبانی رخ خواهد داد. اصغرزاده اظهار داشت: ما در سی چهل سال گذشته از انقلاب با گروه‌های فشار و لباس شخصی‌ها مواجه بودیم که فکر می‌کردند در راه خدا مجازات‌ها را انجام می‌دهند و یک جنبش انقلابی هستند.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند که یک جنبش اجتماعی همان چیزی است که در خیابان رخ می‌دهد و در صورت یک خانم اسید می‌پاشند یا یک لنگ کفش به صورت یک سیاستمدار پرت می‌کنند. نماینده مردم تهران در مجلس سوم اقدامات دانشگاه‌ها و مردم را در اوایل انقلاب خودجوش خواند و گفت: الان دیگر پذیرفته نیست که بعد از تثبیت و استقرار نظام و ایجاد دستگاه‌های مربوطه، هنوز عده‌ای رگ گردن‌شان بیرون بزند و بخواهند اسلام را تفسیر و از انقلاب دفاع کنند.

اصغرزاده با اشاره به داعش و این‌که آن‌ها هم می‌گویند ما از طرف خدا مامور به این کارها هستیم خطاب به برخی گروه‌های داخلی گفت: حرف ما این است که اگر شما در تفسیر اسلام و بیان احکام اسلام و نگاه به دین دچار این آفت و بیماری بشوید که حریف و رقیب خودتان را ابتدا ترور شخصیتی بکنید، مسلما کسی هم پیدا می‌شود که در خیابان او را ترور فیزیکی بکند. وی در ادامه خطاب به شورای نگهبان گفت: وقتی شما دیگران را به جاسوسی و وابستگی و لیبرال بودن متهم می‌کنید، برخی هم هستند که به خود اجازه می دهند که او را رد صلاحیت بکنند و او را از قطار انقلاب حذف کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب٬ انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب انسان‌گرا٬ به مفهوم کامل دانست و گفت: قرار بود که این انقلاب یک بهشت ایجاد کند و جنبش دانشجویی در مرکز این تفکر بود. وی انقلاب اسلامی ایران را محصول مشترک مبارزه همه نیروهای سیاسی و اجتماعی در کشور دانست و گفت: ما حق نداریم پس از پیروزی انقلاب، «محصول مشترک» انقلاب را به نام خود مصادره کنیم چرا که آن انقلاب قرار بود یک زیست مشترک و شرافت‌مندانه برای همه آحاد جامعه ایجاد کند.

تشکیل انجمن‌های اسلامی و گروه‌های اصلاح طلب در دانشگاه از آرزوهای من بوده است
نماینده تهران در مجلس سوم با بیان این‌که ٬جنبش دانشجویی واقعی هیچ‌گاه دست به حصر نزد اما دچار اشتباه شد٬ گفت: آن چیزی که موجب بروز اشتباه شد این بود که جنبش دانشجویی تصور کرد که می‌تواند برود در خیابان و جلوی توده‌های مردم حرکت کند درحالی که وظیفه جنبش دانشجویی آگاهی بخشی است. اصغرزاده با ابراز خوشحالی از تشکیل انجمن‌های اسلامی و گروه‌های اصلاح طلب در محیط‌های دانشجویی گفت: این از آرزوهای من بوده است که درحال تحقق یافتن است.

هیچ حکومتی بی نیاز از نقد کردن نیست
وی اساس دانشجو و دانشگاه را بر نقد وضع موجود دانست و افزود: هیچ حکومتی بی نیاز از نقد کردن نیست و نمی‌شود جنبش دانشجویی به دستگاه‌های دولتی وصل باشد. فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که تصور کنید حکومت یا مدیریت‌های دانشگاه‌ها و وزارت علوم مسئول بنگاه سازی و انجمن سازی باشند گفت: هیچ‌کس به شما نمی‌گوید ما را نقد کنید و ایجاد فضای نقد کردن و نشاط سیاسی محتاج مبارزه می باشد.

مبارزه یعنی هرکسی حق دارد راجع به مملکتش انتقاد کند
اصغرزاده با اعلام این‌که مبارزه درگیری در فضای خیابان نیست بلکه یعنی این‌که «هر انسان ایرانی که شناسنامه ایرانی با هر رنگ و قومیتی داشته باشد، حق دارد راجع به سیر تا پیاز مملکتش حرف بزند و انتقاد کند و این نیازمند مبارزه است.» وی با تعریف از نظام سرمایه‌داری و لیبرالی در ادامه افزود: نظام سرمایه‌داری و لیبرالی مبارزه کردند و حق را به دست آوردند و برای همین است که در آمریکا رئیس‌جمهورسیاه پوست می بینیم. اصغرزاده با اشاره به فیلمی که مربوط به مسائل صنفی در سال 90 بوده است گفت: از همین‌جا درود می فرستم به آن دانشجویان و اگرچه آن‌جا مسئله صنفی بود ولی چه کسی نمی‌داند که مسئله صنفی در دانشگاه یعنی سیاست؟! وی دفاع از مسائل صنفی را دفاع از عدالت دانست و اظهار داشت: دانشجویان هیچ‌گاه منافع شخصی‌شان بر منافع جامعه مقدم نداشته است.

حتی احزاب سیاسی اصلاح طلب لغو فعالیت شده نیز به اندازه جنبش دانشجویی هزینه پرداخت نکرده‌اند
فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که در هیچ قشر و مجموعه‌ای این مقدار هزینه‌ای که جنبش دانشجویی پرداخته است، سراغ نداریم گفت: حتی احزاب سیاسی اصلاح طلب که لغو فعالیت هم شده‌اند به اندازه جنبش دانشجویی هزینه پرداخت نکرده‌اند. اصغرزاده با برشماری هزینه‌های این جنبش گفت: جنبش دانشجویی شهید، زندانی، محروم از تحصیل و کمیته انضباطی و اخلاقی داده است. وی تصریح کرد: اساسا جنبش دانشجویی قابل خفه کردن و کتمان کردن نیست و هرجا که دانشگاه وجود دارد، حضور دارد.

کار دانشجو ایدئولوژی و گفتمان سازی نیست/ جنبش دانشجویی از صلح طلبی دفاع کند
اصغرزاده با بیان این‌که جنبش دانشجویی احتیاج به سازمان و گفتمان دارد گفت: کار دانشجو ایدئولوژی و گفتمان سازی نیست، اما باید سازمان و آرمان داشته باشد و نسبت به مسائل درون و بیرون دانشگاه حساس باشد و موضع بگیرد. وی با انتقاد از این‌که در خاورمیانه‌ای که یک خدا و پیامبر و قرآن دارد همه با زشت‌ترین رفتار نسبت به هم‌کیشان خود برخورد می‌کنند اما در جوامع دیگر مردم همدیگر را تحمل می‌کنند. نماینده تهران در مجلس سوم بیان داشت: امیدم به این است که جنبش دانشجویی در کنار آزادی‌خواهی از صلح طلبی به مفهوم واقعی دفاع کند. اصغرزاده افزود: یکی از واقعی‌ترین شعارهای جنبش دانشجویی دفاع از واقعیت صلح است.

اتفاقات سوریه مبنایش بر استبداد بشار اسد بود
وی با اشاره به اتفاقات سوریه گفت: این اتفاقات مبنایش بر استبداد بشار اسد بود و او مردمش را سرکوب کرد. فعال سیاسی اصلاح طلب به بیان خاطره خود در سال‌های ۶۰-۵۹ در سفر به لبنان پرداخت و گفت: حافظ اسد به خاطر اعتراضات اهل تسنن در شهر حلب با هواپیمای میگ آن‌ها را سرکوب کرده بود و من همان زمان که یک دانشجوی انقلابی چپ ضد امپریالیسم بودم، آمدم در ایران و گفتم مراقب این فرد باشید چرا که ملت خودش را سرکوب می‌کند.

اصغر زاده با بیان این‌که اگر بشار اسد در مقدمه بهار عربی و در زمانی که همه کشورهای عربی به دنبال اعاده حیثیت بودند، این پیام را می‌فهمید و اجازه می‌داد گروه‌های سنی مذهب و اخوان المسلمین وارد کابینه شوند، این شرایط پیش نمی آمد. وی تصریح کرد: همین اتفاق در عراق افتاد و اگر نوری مالکی اجازه می‌داد که گروه‌های سنی مذهب شریک باشند در کابینه امکان رشد خشونت و داعش فراهم نمی شد. نماینده تهران در مجلس سوم با بیان این‌که جایی گروه‌های خشونت طلب رشد می‌کنند که جامعه دچار انسداد سیاسی باشد گفت: جایی که جامعه تحمل شنیدن حرف مخالف را داشته باشد جریان ‌ای رادیکالیسم متوقف می شوند.

اصغرزاده با اشاره به این‌که در گذشته هرکس که انقلابی بود یک ارزش تلقی می‌شد و این به خاطر بسته بودن فضای سیاسی در دوره شاه بود گفت: انسداد سیاسی در دوره سلطنت پاشنه آشیل خود حکومت شد. وی افزود: بسته بودن فضای سیاسی به ضرر همه است و این به دلیل این است که مقاومت و خشونت را توجیه می‌کند.

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۲۱:۴۳
آقاي اصغر زاده ! كاش سال ٥٨ حرف واحمدی نژاد را گوش كرده بودي و سفارت روسيه رو هم تصرف مي كرديد اي كاش. (325167)
سيد بهادر شرف الدين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۰:۵۹
نباف جانم. نباف . . . (325196)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۰:۰۸
دوران هشت ساله احمدی نژاد یعنی هشت سال عزای عمومی (325248)
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۱:۵۵
ابتداء توصيه مي كنم كه جناب سيد بهادر جانب ادب را رعايت كنند
ضمنا نظر من بيشتر طنز و كنايه بود تا رعايت حق و قاعده
علاوه بر اين معتقدم جناب اصغر زاده حرف براي گفتن زياد دارد علي الخصوص اينكه چند مدت پيش گفته بودند كه پس ا ز گروگانگيري آمريكاييها در سال ٥٨ مدتي بعد ديگر ابتكار عمل از دست دانشجوهاي پيرو خط امام ره خارج گرديد ..... (325260)
اسلام هويتم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۲۱:۵۳
جنبش مشروطه پس از فتح تهران خيلي محافظه كارانه و بزدلانه عمل كرد
همان زمان مجاهدين ميبايستي كه بساط سلطنت را بر مي چيد ند و اعلان جمهوري ايراني مي كرد ند
چون در ايران سلطنت ، ( از هر تيپش!!!!) توسعه و خوشبختي را براي ملت بهمراه نياورده است

پارس وطنم (325168)
دانشجوی دهه 60
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۲۱:۵۴
چرا کسی فریاد نمی زند مدعیان امروز تبیین اندیشه امام که 8 سال کشور را به قهقرا بردند در دهه 60 و در اوج جنگ ناجوانمردترین مخالفان امام و جنگ و دولت بودند.
آنان علنی با رزمندگان مخالفت می کردند و از ورود ایشان به تنها انجمن اسلامی دانشگاهی که در قبضه گرفته بودند، جلوگیری می کردند. (325169)
دانشجو سابق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۲۲:۲۵
دوست من تبيين كجاست !؟ هر كس اينها را مي بيند فورا در دل مي گويد اينها مأمور تدفين انديشه هاي امامند
اين مردم گرفتار هم كه خبر ندارند كه امام ره در منزل بدون رضايت ، طرف مقابل را واسه نماز صبح از خواب بيدار نمي كرد (325179)
دانشجو بیرجند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۰:۴۱
خدایا ما را از شر افراطیون از هر دو جناح، نجات بده. افراد تندرویی همچون اصغر زاده، در طولانی مدت اعتدال دولت رو زیر سوال می برند. ای دولت اعتدال هوشیار باشید و این افراد تندرو را در بین خودتون جا ندید. لطفا این نظر رو بگذارید. با تشکر. (325191)
دانشجوي سابق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۲:۰۳
اتفاقا همينها كه ما اسمشان را متحجر مي گذاريم به تعداد زياد در نهادهاي به اصطلاح خدمات رساني به قربانيان جنگ مانند بنياد شهيد و ايثارگران حضور دارند و با اجراي اوامر از مافوق خود خود مانع احقاق حقوق جانبازان و آزادگان جنگ مي شوند (325263)
یاشار آذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۲۲:۰۴
احسنت حرف حق جواب نداره دوستان شما باید دوستان مارو آزاد کنند (325172)
صاحب نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۲۲:۰۵
لعنت و نفرين بر گروههايي سياسيي كه در آغازين استقرار جمهوري اسلامي صحنه رقابت را با دست بردن بر اسلحه به خشونت و انحصار طلبي كشاندند
تمام اين دلواپسي هاي كاذب و انحصارطلبي هاي فعلي موجود گروهكي اندك ولي پر ثروت و پر قدرت ماحصل به تشنج كشاندن فضاي پاك سياسي بعد از انقلاب مي باشد (325173)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۲۲:۱۳
قبل از انقلاب با مستبد میجنگیدم، اما اشتباه کردم، باید با استبداد می جنگیدم...
درود بر ابراهیم اصغر زاده (325176)
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۲:۳۸
این جملش رو باید طلا گرفت (325210)
کورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۲۲:۱۵
درود بر اصلاحات (325177)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۳ ۲۳:۴۵
بادرود به جناب اصغرزاده . ماهم آرزو داریم که یخ ها آبشده ودوستی ها ودلسوزی برای خدمت به ملت بزرگ ایران سر لوحه فعالیت همه گروه ها قرار گیرد . (325183)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۰:۰۳
جنگ با استبداد ! نه مستبد !
جمله ی حکیمانه ای بود (325186)
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۰:۳۲
در مورد سوریه هم به جای استبداد علیه مستبد صحبت کردی (325189)
رضا
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۲:۵۳
شما پدر و پسر رو از هم تشخیص میدی؟! (325278)
سيد بهادر شرف الدين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۰:۵۸
آمدى جانم به قربانت، ولى حالا چرا ....
جناب آقاى اصغرزاده!
شما داريد آنچه رو كه كشت كرديد درو مى كنيد. يادتونه چه برخورد حذفى خشونت بارى با احزاب داشتید .؟؟
..... نهضت آزادى و عباس امير انتظام چطور ؟

آسياب به نوبته جانم.
حافظ اسد رو ول كن. به كارهاى خودت و يارانت دفكر كن. (325195)
دلواپس
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۰:۵۰
بنظرت روزی که پیمان در مجلس کتک خورد و رفسنجانی خندید و گفت اسلحه رو کنار بگذار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تو کجا بودی که دفاع کنی ؟ ...... برو جانم شب دراز است و قلندر بیدار تودیگر کارت را کرده ای بزار بقیه کارشان را بکنند (325254)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۱:۱۰
ما هممون توو حصریم!!! جایی که قدرت و ثروت در انحصار یه عده خاص باش بدون شک فساد ایجاد میشه!! من نگویم......... قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید.
یک دهه شصتی (325200)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۶:۳۴
جناب اصغر زاده سخنان شما زیبا بود اما یادتان نرود که در دهه اول انقلاب شما ودوستان شما از انحصار طلب ترین افراد بودید ودانشجویان اگاه را سرکوب می کردید وحلا خودتان به همان اتش می سوزید. اگر صداقت دارید از خدا ومردم عذر خواهی کنید تا ما حرفهای شما را باور کنیم. (325216)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۸:۲۶
افرین براصغرزاده حرف دل مردم رازدجای این ادمهای فهمیده وداناوبه روزدرسیاست ایران خالیست درودبراصلاح طلبان (325225)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۸:۵۴
آقای اصغرزاده واسه همین سفارتو گرفتین.خیلی جالبه صلح طلب (325234)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۹:۱۷
خداوند مارو از ریا نیرنگ تهمت به خاطر میز و قدرت نجات بده و به انها بصیرت و اخلاق و انصاف عنایت کنه تا خدمت با گذارانشون این رفتارها رو نکنند (325239)
زهراء
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۹:۲۹
اسارت محصور ين به سود هيچ كس نيست حتي به سود دشمنانشان هم نيست
پس زودتر براي آزاديشان فكري بكنيد تا دير نشده است (325241)
فرشاد خیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۰۹:۳۵
درود بر شما آقای اصغرزاده این سخنرانی نشان داد که شما به اوج پختگی در مسائل سیاسی رسیدید هیچ گاه همچین جامعیتی در کلامتان ندیده بودم سپاسگزارم (325243)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۰:۱۹
آقای زیبا کلام مددتی نیسته فعلا باید به این آقا که خودش یک زمانی، حالا به ما ادعای روشنفکری در میاره گوش بدیم بخونیم (325250)
جوادیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۳:۵۹
آقای زیباکلام بهتره فقط در دانشگاه تدریس کنه. (325287)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۱:۰۹
ساز ناکوک زدن اقای اصغر زاده در شورای شهر تهران موجب به قدرت رسیدن ابادگران در شهر تهران و مصیبت های بعدی کشور گردید (325256)
جانباز جنگ ايران و عراق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۲:۱۶
آقاي اصغر زاده مشكل فعلي ملت فقر است و فقر است و فقر ، علي الخصوص از نوع باوري و ايمانيش و نيز اقتصاديش و حتي فقر هويتي !!!!!
اينها از قاعده تفقير و تجويع استفاده مي كنند
نمي شود در ميان مردمي كه حاضر نيستند يا كه ندارند تا كه براي دانايي هزينه كنند سراغ ايمان راگرفت (325267)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۲:۴۳
جناب آقای اصغر زاده آنچه کاشته اید اکنون درو کنید. اگر واقعا راست میگوید شما ودوستانتان که بیشترین ظلمها را در دهه شصت در حق مردم روا داشتید ضمن اذعان به تمامی اشتباهایتان از ملت عذرخواهی نمایید ومعلوم نیست که اگر بار دیگر به قدرت برسید به همان روش ادامه ندهید!!! (325276)
hoseini
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۳:۲۶
به نظر من که حرفای خوبی زدن وما باید به گفته بنگریم نه به گوینده متاسفانه الان در کشور وضع اینه که یه عده که پشتشون گرمه هر کاری میخوان میکنن و به هر کس میخوان هر اتهامی میزنند و متاسفانه متاسفانه صدا و سیما هم در بست در اختیارشونه بطوریکه پیروزیهای بزرگ دولت همچون مهار تورم و بهبود رشد اقتصادی و بهبود نظام سلامت و بهبود روابط دیپلماتیک و ....را مورد تشکیک قرار میدن تا برا انتخابات آینده شاید جایی داشته باشند (325281)
۱۳۹۴/۰۷/۲۴ ۱۳:۳۶
شما همونایی نیستید که سفارت امریکا را اشغال کردید حالا کشته مرده امریکا شدید؟
مردم آگاهند (325283)