به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۹۲۹۸۳

ساخت ایمپلنت نخاعی برای کاهش درد

گروه فناوری: محققان استرالیایی موفق به ابداع روش جدیدی شده اند که با استفاده از ایمپلنت نخاعی می توان به تسکین درد ستون فقرات پرداخت.
ساخت ایمپلنت نخاعی برای کاهش درد
بیماران بسیاری از دردهای نخاعی شکایت داشته و برای تسکین دردهای خود متحمل جراحی یا مصرف داروهایی می شوند که گاهی تاثیری در کاهش درد بیماران ندارد.
اکنون محققان استرالیایی موفق به ابداع روش جدیدی شده اند که می تواند در تسکین درد ستون فقرات موثر باشد.   پزشکان بیمارستانی در سیدنی ابزار جدیدی ابداع کرده اند که به نخاع بیماران پیوند زده شده و با استفاده از پالس های الکتریکی به تسکین درد مبتلایان می پردازد.
 پزشکان این ایمپلنت را به نخاع بیمار ۶۰ ساله ای با نام Joe Grewal پیوند زده و معتقدند که این فناوری جدید در صورت همراهی با داروهای آرام بخش و مسکن می تواند پایانی برای دردهای نخاعی باشد. این بیمار به مدت سه دهه بود که از دردهای ناحیه ستون فقرات و نخاعی رنج می برد اما با این عمل دردهایش تسکین یافت.
 
وی پس از انجام عمل جراحی در مصاحبه ای گفت:  من احساسی باور نکردنی را تجربه می کنم، زندگیم نسبت به گذشته متحول شده و دردهای نخاعیم به شکل قابل توجهی کاهش یافته اند. این روش، یک جراحی مهم و درمانی موثر برای نجات جان بیمارانی محسوب می شود که از دردهای ناحیه ستون فقرات رنج برده و دائما مجبور به مصرف داروهای مسکن هستند. این ایمپلنت با تحریک نخاع و ارسال سیگنال های الکتریکی از طریق سیستم عصبی باعث گمراهی مغز می شود تا بیمار به جای احساس درد، حس سوزن سوزن شدن خوشایندی را تجربه کند.
 
کلر باله Claire Bale ، مدیر بخش تحقیقات پارکینسون بریتانیا درباره استفاده از ایمپلنت نخاعی برای کاهش درد می گوید : این روش جدید می تواند به نجات جان میلیون ها بیمار بشتابد و حتی برای درمان مبتلایان به بیماری پارکینسون مفید است. ایمپلنت نخاعی می تواند پایانی برای درد مبتلایان به بیماری های مختلف باشد اما نیازمند مطالعات و بررسی بیشتری است.  دکتر چارلز بروکر، سرپرست این پروژه درباره این عمل جراحی می گوید : این جراحی، پیشرفت بزرگی برای درمان بیماری های مختلف محسوب می شود.
مرجع : مهر