به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۹۲۹۹۵

تشخیص زودهنگام آلزایمر با آزمایش آنتی بادی

گروه علمی: محققان می گویند به زودی با یک آزمایش آنتی بادی، تشخیص ابتلا به بیماری آلزایمر قبل از بروز علائم آن امکان پذیر می شود.
تشخیص زودهنگام آلزایمر با آزمایش آنتی بادی
این آزمایش و تشخیص زودهنگام آلزایمر به پزشکان امکان می دهد در سریعترین و قابل درمان ترین مرحله، مداخله کنند.   براساس این گزارش، با وجود پرشمار بودن مبتلایان به آلزایمر، اما هیچ آزمایش خون تایید شده و معتبری برای آن وجود ندارد.
 محققان دانشگاه روآن در نیوجرسی آمریکا در مطالعه ای نشان دادند که اتوآنتی بادی ها به عنوان نشانگرهای زیستی مبتنی بر خون می توانند برای تشخیص بسیاری از بیماری ها و تعیین میزان پیشرفت آنها به کار روند.   آنتی بادی ها پروتئین های سیستم ایمنی بدن هستند که دو نوع آلوآنتی بادی و اتوآنتی بادی دارند.
 
اتوآنتی بادی ها به طور خاص به سلول های مرده اندام ها و بافت های همه بدن که با جریان خون جابجا می شوند، می چسبند و فرض وجود هزاران اتوآنتی بادی در بدن انسان، مبنای مطالعه محققان دانشگاه روآن بود.  پروفایل اتوآنتی بادی افراد به سن، جنسیت و وجود بیماری ها و یا جراحت های خاص بستگی دارد.  بیماری ها تغییرات متمایزکننده ای را در پروفایل اتوآنتی بادی ایجاد می کنند که پس از شناسایی، می توانند به صورت نشانگرهای زیستی وجود بیماری را مشخص کنند.
 
در بیماری آلزایمر، تغییر در مغز چند سال قبل از ظهور علائم این بیماری آغاز می شود.   شناسایی آنتی بادی ها در مرحله پیش بالینی به بیمار امکان می دهد پیش از ظهور علائم آلزایمر، با همکاری پزشک تغییراتی را در شیوه زندگی خود ایجاد کند و یا از درمان های موجود استفاده کند. این تدابیر می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند و یا آن را به تاخیر اندازد.   از آزمایش اتوآنتی بادی می توان برای تشخیص سایر بیماری ها مانند پارکینسون، ام.اس و سرطان سینه نیز کمک گرفت.   این تحقیق در نشریه American Osteopathic Association's Osteopathic Medical Conference and Exposition منتشر شده است.
مرجع : ایرنا