به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۹۳۱۰۲
مجلس دست اصلاح‌طلبان معتدل هم نباید بیفتد

فتواي تازه باهنر عليه اصلاح‌طلبان!

گروه سياسي: ‌دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: باید اصولگرایان به نیروهایی برسند که مجلس دهم حتی دست اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد!
فتواي تازه باهنر عليه اصلاح‌طلبان!
به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر شب گذشته در جلسه ماهانه انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی که در بنیاد فرهنگی مهر رضوان برگزار شد، با بیان اینکه ما تا سه سال قبل معمولا هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می‌کردیم، اظهار کرد: امروز همه اعتقاد دارند که انتخابات در سرنوشت کشور تاثیر بسزایی دارد. چهار رئیس جمهور سابق کشور را در ذهنتان مرور کنید، اینها با یکدیگر کاملا متفاوت بودند اما تاثیر اقدامات و تصمیمات آنها تا عمق خانه‌های مردم می‌رود و احساس می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه پیش‌لرزه‌های برگزاری هر انتخابات از سه تا چهار ماه قبل از آن آغاز می‌شود، تصریح کرد: خود انتخابات زلزله است و تا چند ماه بعد از آن نیز پس لرزه‌های آن در کشور وجود دارد، به همین جهت تصمیم گرفته شد زمان برگزاری انتخابات‌ها در کشور را به دو سال تغییر دهیم و در هر دو سال دو انتخابات برگزار کنیم. باهنر اضافه کرد: اما این کار یک اشکال عمده به وجود آورد که فعالان سیاسی باید این نقطه ضعف را برطرف کنند، آن هم این است که وقتی این دو انتخابات با هم هستند یک از آنها تحت الشعاع دیگری قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال تصریح کرد: در انتخابات آتی هم همین مشکل را داریم، کارکرد این دو مجلس بسیار متفارت است و این دو هیچ تشابهی با هم ندارند. وی با بیان اینکه در پنجاه، شصت سال گذشته انواع و اقسام انقلاب‌ها و مجاهدت‌ها را در کشورهای مختلف داشتیم، گفت: مایه تاسف است که این انقلاب‌ها نتیجه‌اش آن طور که باید می‌شد نشد، ایران در یک منطقه کاملا آشوب زده و ناامن که بیشترین دشمنی‌های استکبار در منطقه به خاطر آن است، جزیره‌ای کاملا امن است، اما امنیتی که در کشور ما به وجود آمده ناشی از چیزی نیست جز محوریت رهبری مقتدر و مخلص.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس خبرگان پشتوانه ولایت فقیه است و ولایت فقیه هم پشتوانه رفاه، امنیت و توسعه کشور است. وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی هم عملکرد دیگری دارد، افزود: فعالان سیاسی باید برای هر دو مجلس جداگانه وقت بگذارند تا هیچ کدام تحت الشعاع دیگری قرار نگیرد، ما برای مجلس خبرگان رهبری نگرانی زیادی نداریم ولی چون مسئله بسیار مهم است برخی ممکن است خواب‌هایی ببینند که ان شاءالله خواب‌های آنان تعبیر نخواهد شد، اما این دلیل نمی‌شود تا ما بر این مسئله حساس نباشیم.

باهنر با بیان اینکه فعالیت استانی و منطقه ای جبهه پیروان برای مجلس آغاز شده است، اظهار کرد: تدارکات و رصد در حوزه‌های انتخابیه آغاز شده اما ما در مرکز به هیچ عنوان قصد دخالت در کار استانها را نداریم. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: شاید 80 تا 90 حوزه انتخابیه تکلیفشان مشخص شده است، 205 حوزه انتخابیه وجود دارد که 175 حوزه‌ انتخابیه تک نماینده‌ای است، در حوزه‌های بزرگ‌تر هم فعالان سیاسی مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرها رقبای اصلاح‌طلب جدی داریم که فعال هستند، بنابراین ما اصولگرایان باید احساس ضرورت وحدت را بیشتر داشته باشیم که این موضوع در سطح کلان مطرح است. باهنر با بیان اینکه فعالان در سطح ملی ضرورت این وحدت را احساس می‌کنند، افزود: البته آنها نیز وقتی می خواهند بنشینند کنار هم، برخی کدورت‌های گذشته را به یاد می‌آورند و نگرانی از این بابت وجود دارد، اما باید ما به یک سری نیروهای اصولگرا برسیم و بتوانیم آنان را کنترل کنیم تا مجلس دهم دست حتی اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: من خودم همیشه به اصلاح طلبان توصیه کردم که در میدان انتخابات حضور داشته باشند تا رقابت جدی داشته باشیم اما اگر خدایی ناکرده مجلس دهم دست اصلاح‌طلبان معتدل هم بیفتد این دوستان نشان دادند که بعد از اینکه به قدرت می‌رسند فضا را دست تندروها دادند یا تندروها آنان را مصادره کرده‌اند، ما مجلس ششم و مسائلی که در دولت اصلاحات به وجود آمد را هنوز به خاطر داریم. در هر صورت ما از همه فعالان اصولگرا برای شرکت در شورای هماهنگی اصولگرایان دعوت به همکاری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه جبهه پیروان قصد دخالت در حوزه های انتخاباتی استانی را ندارد، افزود: ما فقط هرجا که دوستان نیاز به کمک یا مشورت داشته باشند در خدمت آنان خواهیم بود. باهنر در بخش دیگری از سخنانش درباره برجام تصریح کرد: برجام مراحل زیادی را گذرانده و دولت وارد کار سخت و سنگینی شد، اما اصل کلید را رهبری زدند هنگامی که از نرمش قهرمانانه به عنوان یک سیاست راهبردی سخن به میان آوردند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مدام بر پرونده هسته‌ای مراقبت داشتند، ادامه داد: ایشان از حدود 7 یا 8 ماه قبل از اینکه برجام نهایی شود خطوط قرمزی را مشخص کردند و چیزی به عنوان نظر عمومی و خصوصی رهبری درباره برجام وجود ندارد. وی به نامه مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام اشاره و تصریح کرد: در این نامه تقریبا همه مسائل به صورت واضح و روشن بیان شده است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: مسئله هسته‌ای آنقدر مهم و خطیر است که حتی دولت‌ها و مجالس هم باید منافع آنها در سایه مسائل هسته‌ای باشد. باهنر تصریح کرد: رهبری دقت‌هایشان را در این موضوع اعمال و بعد هم کار را به مسیر قانونی‌اش واگذار کردند و در این داستان اینگونه نبوده که از دفتر ایشان کسی نسبت به موضوع تصویب برجام به دستگا‌ه‌های مربوطه امر و نهی کرده باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مسئله برجام همواره باید در حالت خوف و رجا باشیم، اضافه کرد: دشمن ما حیله‌گر است و از این جهت ما باید دل نگران باشیم، از طرف دیگر باید به قدرت و امکانات خود ببالیم و کار را با شجاعت و بصیرت پیش ببریم. وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نمایندگان مجلس نهم بدشانس‌ترین نمایندگان بعد از انقلاب هستند، افزود: این مجلس دو سال در دولت احمدی‌نژاد قهر و آشتی و خانه‌نشینی را تجربه کرد دو سال هم در دولت روحانی مشغول انتخاب وزرا و مسائل مربوط به آنان بود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: در انتخابات پیش‌رو باید به دنبال کسانی برویم که حداقل صلاحیت‌ها و حداکثر مقبولیت ها را دارند چراکه رای آوردن شرط لازم کاندیداهاست. باهنر عنوان کرد: در خیلی از حوزه‌های انتخابیه تعداد کسانی که احساس تکلیف شرعی می‌کنند از تعداد نمایندگانی که در آن حوزه می‌خواهیم بسیار بیشتر است. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم برای ما بسیار مهمتر از تک تک نمایندگان است، تاکید کرد: مجلس دهم اصولگرایی که باهنر و دوستانش در آن حضور نداشته باشند را ترجیح می‌دهیم به مجلس دهم اصلاح‌طلبی که ما در آن باشیم ولی در اقلیت باشیم.

وی با بیان اینکه در اصولگرایی نباید از اصولمان کوتاه بیاییم، گفت: باید همه تلاش‌مان را برای شکل‌گیری وحدت انجام دهیم، اگر در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه دوستان ما به وحدت برسند مجلس دهم با اکثریت آرا اصولگرا خواهد شد. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره حضور ناطق‌نوری در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: ما از ناطق‌نوری درخواست کردیم تا بیاید و فعال شود اما فعلا که گفته قصد ورود ندارد شما دعا کنید تا دلش کمی نرم شود، اما در هر صورت او از سرمایه‌های اصولگرایی است.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مخالفتش با استیضاح وزیر راه گفت: من به علت سابقه فعالیت در دوره‌های مختلف مجلس با وزرای زیادی کار کردم آخوندی را جزو افراد سیاست‌مدار و استراتژیست می‌دانم، اگر بخواهیم وزاری روحانی را از لایق‌ترین آنان ردیف کنیم من شهادت می‌دهم که آخوندی جزو 5 نفر اول باشد. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ورود احمدی‌نژاد به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با احمدی‌نژاد آدم‌های مختلفی کار کردند برخی در دولت نهم از او جدا شدند برخی هم تا پایان دولت دهم به دلیل وظیفه شرعی که حس می‌کردند با او ماندند، اما برخی تا الان هم با او ارتباط دارند ولی احمدی‌نژاد منهای مشایی را قبول دارند، برخی نیز او را با مشایی می‌خواهند، یادمان نرود علاوه بر فتنه، انحراف نیز خط قرمز ماست و نباید آن را فراموش کنیم.

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۳:۳۷
پس منظور از انتخابات چیست!! بهتر نیست این اقا حرمت اعتقادات و دستورات رهبری که برای مخالف نظام هم حق رای قائل است نگه دارد! اقای باهنر به کجا چنین شتابان!!! (325738)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۳:۵۱
این آقای باهنر زیاد که حرف میزنه دیگه نمیفهمه چی میگه اصلا حرفاشو جدی نگیرید. (325740)
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۳:۵۲
زمان بازنشستگی ات فرارسیده.ان شاالله اسفندماه امسال. (325741)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۱ ۰۱:۲۰
احسنت!
آیا زمان بازنشستگی آقای هاشمی هم نرسیده؟ (325761)
اسفند سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۴:۰۶
اگه رد صلاحيت ها نبود يك دونه از شما اصولگراها واسه نمونه تو مجلس نميرفتين !!! (325742)
خ.ق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۴
قطعا تو نخواهی بود ...برو فکر کار دیگه ای باش...احتمالا یارانه ات هم قطع کردن...متاسفم برات (325743)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۵:۱۵
آقای باهنر این که باید اصولگرایان به نیروهایی برسند که مجلس دهم حتی دست اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد یعنی چی این مردم هستند که درانتخابات آزاذ به نماینده مورد تاییدشان رای میدهند (325744)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۵:۴۹
آقای باهنر ، متاسفانه یا خوشبختانه اقبال و تمایل مردم به شخصیتهای جریان اصلاح طلبی و اعتدال بیشتر است ، چون مردم هزینه هایی که دولت مورد حمایت شما به این کشور وارد کرد رو فراموش نکرده اند . اقبال مردم به اصلاح طلبان است و میزان هم رای ملت است و لاغیر (325745)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۱ ۰۱:۲۴
خیلی دوست دارم بدونم که وقتی از مردم حرف میزنی دقیقا منظورت کیه مازیار جان؟
اصلا چطوری نظر کل ملت رو در مورد اصلاح طلب ها فهمیدی؟ (325763)
جبهه ی مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۶:۰۵
اصلاحطلب هیچی که نداشته باشه جرات به پای گذشته موندن و جرات اعتراف به اشتباه رو داره ولی شما چی؟؟؟به زوریکی رو علم میکنید هرجور شده میفرستینش بالا بعد که گند زد سریع خودتونو میکشید کنار گویا هاله ی عصمت چیزیه که بین شماها مثل ویروس گسترش پیدا کرده ،خسارت جنگ ایران عراق98 میلیارد دلار بود خسارت دولتی که شما علم کردین تنها برای مسئله ی هسته ای 500میلیارد دلار میگن با این پول میشد ایرانو دوبار درخت کاشت (325748)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۸:۰۵
کدام مردم میزان شورای نگهبان است (325751)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۸:۲۰
آقای باهنرفکرنمی کنی شماهاباعث شده ایدفتنه وانحراف پیداشوندودرواقع این گروهها زاده ذهن شماوامثالتان میباشد. (325752)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۹:۰۵
اره به لابی شما قسم اقای باهنر که مجلس بعدی متفاوت خواهد بود (325753)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۹:۰۸
به هر حال شما نباید از مشارکت گسترده ی ملت بهراسید.ملت انتخاب می کند (325754)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۱۹:۱۲
دیدیم شما اصولگرایان تو این 4 سال چه گلهایی کاشتید؟؟ زمان احمدی نزاد سکوت کردیدو زمان روحانی 2000 سوال از وزرا در طول 365 روز واستیضاح با این که روحر فای شما اصلا نمیشه حساب کرد ولی جناب باهنر دیگه وقت استراحت شما فرارسیده (325755)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۲۰:۰۵
اگه بزرگی و مظلومیت اخوی شهیدشون نبود الان این باحقوق اداره کار تو یه اداره مشغول بود (325757)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۳۰ ۲۱:۱۳
آقای باهنر پس انتخابات یعنی چی ؟ میزان رای ملت است نه نظر جنابعالی (325758)