به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۹۳۱۴۵
رویترز با تحلیل داده‌های وزارت دفاع روسیه:

۸۰ درصد حملات هوايي روسیه علیه داعش نبود

گروه بين‌الملل: خبرگزاری رویترز با تحلیل داده‌های وزارت دفاع روسیه نتیجه گرفته است که حدود ۸۰ درصد مناطقی که روس‌ها در کشور سوریه هدف قرار داده‌اند، در تصرف گروه‌هایی غیر از گروه داعش است.
۸۰ درصد حملات هوايي روسیه علیه داعش نبود
گزارش این خبرگزاری عنوان می‌کند که بیشتر حملات هوایی روسیه معطوف به مناطق تحت تصرف گروه‌های مخالف حکومت بشار اسد بوده است، از جمله گروه‌های وابسته با القاعده و همچنین گروه‌های مورد حمایت واشینگتن و متحدانش. به نوشته رویترز، نقشه‌های موجود در آرشیو آن‌لاین ارتش روسیه و اطلاعیه‌های وزارت دفاع این کشور درباره مناطقی که هدف حمله هواپیماهای روس قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد که از زمان فرمان پوتین برای انجام نخستین حملات هوایی در سوریه تاکنون ۶۴ منطقه بمباران شده‌اند که از این میان تنها حداکثر ۱۵ منطقه در اختیار گروه داعش است.

الکساندر گولتز، تحلیل‌گر مسائل نظامی و معاون سردبیر روزنامه یاژدنونی ژورنال در مسکو، می‌گوید: «اگر به این نقشه نگاه کنید، به سادگی می‌توانید بفهمید که آنها با گروه داعش نمی‌جنگند، بلکه هدف‌شان دیگر گروه‌های اپوزیسیون است.» پیش از این واشینگتن نیز عنوان کرده بود که حدود ۹۰ درصد حملات هوایی روسیه در سوریه علیه مواضع داعش نبوده و به جای آن اپوزیسیون میانه‌رو این کشور هدف قرار گرفته‌ است. رویترز می‌نویسد که این نقشه‌ها و اطلاعیه‌ها نیز گفته‌های آمریکا را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که هدف اصلی مسکو پشتیبانی از اسد در برابر اپوزیسیون این کشور بوده است.

بشار اسد روز سه‌شنبه سفری به مسکو داشت که در جریان آن با ولادیمیر پوتین دیدار کرد که این نخستین سفر وی به خارج از سوریه از سال ۱۳۸۹ و زمانی است که قیام علیه او آغاز شد. اسد در این دیدار از حمایت‌های مسکو تشکر کرده و گفت که مردم سوریه قدردان این حمایت‌ها هستند. نیروی هوایی روسیه از روز ۸ مهرماه که عملیات نظامی در سوریه را آغاز کرده تاکنون بیش از ۷۸۰ مورد حمله انجام داده است.

آمریکا به شدت از حملات روسیه در سوریه انتقاد کرد
در همين حال، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه به شدت از حملات روسیه در سوریه انتقاد کرد. سامانتا پاور در اینباره گفت که این حملات به تقویت گروه موسوم به حکومت اسلامی می انجامد و به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و فرار هزاران تن از خانه هایشان و تخریب مدارس و بازارها منجر شده است. از زمان آغاز حملات روسیه ، ارتش سوریه حملات زمینی ای را در غرب و شمالغربی این کشور علیه مخالفان مسلح حکومت بشاراسد آغاز کرده است.