به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۹۳۴۹۳
نامه معاون رئیس جمهور به رییس صدا و سیما:

شما مردم را علیه دولت تحریک می‌کنید

گروه سیاسی: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما نسبت به بهره‌برداری سیاسی از اعتراض صنفی کارکنان این سازمان در بخش‌های خبری صداوسیما انتقاد کرد.
شما مردم را علیه دولت تحریک می‌کنید
متن نامه معصومه ابتکار به محمد سرافراز به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر سرافراز
ریاست محترم سازمان صدا و سیما
با سلام و احترام
چنانچه استحضار دارید سازمان حفاظت محیط زیست از حساس‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی بوده که مسئولیت‌های خطیر و فرابخشی و حتی فراقوه‌ای دارد. متاسفانه سال‌ها کم‌توجهی به اعتبارات، ساختار و جایگاه این سازمان، مشکلات فراوانی را برای کارکنان و مدیریت این نهاد حاکمیتی برجای گذاشته است. در دوره جدید به رغم تنگناهای معیشتی و مالی دولت، تلاشی جدی برای بهبود وضعیت کارکنان این سازمان صورت گرفت که تخصیص 3000 امتیاز سختی فوق‌العاده سختی کار به قشر زحمتکش محیط‌بان، ناشی از نتایج آن بوده و رفع مشکلات رفاهی و معیشتی سایر کارکنان کماکان از طرق مختلف از جمله تشکیل کمیته رفاهی با حضور نمایندگان کارکنان یا ایجاد فضای گفت‌وگوی سالم درون دستگاه با تشکیل اتاق‌های خرد جمعی بوده است.

در این حال، شاهد انعکاس گسترده تجمع صنفی تعداد محدودی از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با رنگ و لعاب و نگرش سیاسی در بخش‌های مختلف خبری شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به‌ویژه پخش گزارش این تجمع در بخش خبری 20:30 روز دوشنبه 4 آبان 1394، بوده‌ایم که از جنابعالی و تصمیم‌گیران معاونت سیاسی و نه معاونت خبر، انتظار می‌رود نسبت به انتشار پاسخ سازمان در سطح گستره انتشار اخبار متنوع جنجالی و هدف‌دار و رسیدگی به موارد زیر اقدام لازم صورت پذیرد:

1- اگرچه پارک پردیسان محوطه عمومی و قابل استفاده برای همگان است اما درب ورود و خروج به پارک و مجموعه اداری سازمان حفاظت محیط زیست کاملا مشخص و تعیین‌شده است. حضور همکاران گرامی جنابعالی به منظور ضبط و پخش گزارش از تجمع صنفی به‌رغم ممانعت نگهبانی صورت گرفته و ایشان با شکستن حریم این سازمان، نسبت به ضبط و تهیه این گزارش جهت‌دار اقدام نموده‌اند که این کار نقض مقررات اداری و حراستی بوده است.

2- همکاران گروه خبری شما به کدام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست برای پاسخگویی به این تجمع صنفی مراجعه کردند که پاسخگو نبود و گزارش یک‌طرفه و بدون نظر و دفاع سازمان حفاظت محیط زیست را پخش کردند؟

3- چابک‌سازی، جابجایی، تعدیل و حذف برخی از مزایا و اضافه‌کاری کارکنان، یکی از راهبردهای مدیریتی در شرایط خاص یک دستگاه است. راهبردی که جنابعالی هم پس از تصدی ریاست سازمان صدا و سیما نسبت به اعمال آن برای بسیاری از کارکنان رسانه ملی اقدام کردید. در حالی که به رغم تنگناهای مالی دولت و کمبود اعتبارات و مشکلات مالی سازمان حفاظت محیط زیست که بر همگان آشکار است، این سازمان نه تنها چنین تصمیماتی اتخاذ نکرد، بلکه در راستای تامین و رفع دغدغه‌های معیشتی و رفاهی کارکنان اقدامات مهمی را انجام داد.

4- به‌رغم احترام به نقد و منتقدان، متاسفانه رسانه ملی با سوءاستفاده از فضای امن نقادی و آزادی بیان در دولت یازدهم و سازمان حفاظت محیط زیست که منجر به تکلم بدون لکنت کارکنان در فضایی آرام و به دور از شرایط امنیتی شد، نسبت به بهره‌برداری سیاسی از اعتراض صنفی کارکنان اقدام نمود که نوعی تحریک مردم علیه دولت و ترغیب کارکنان دستگاه‌های دیگر به اقدام مشابه است.

5- به نظر می‌رسد پخش این گزارش موید آن است که برجسته‌سازی اعتراضات صنفی، سازماندهی جدید رسانه ملی علیه دولت یازدهم و تلاش برای ایجاد بحران در فضای رسانه‌ای کشور است. چرا که در این تجمع، رسانه ملی به دعوت فردی وارد اجتماع کارکنان می‌شود که خود دارای پرونده‌های متعدد تخلف اداری است.

6- سازمان حفاظت محیط زیست همواره از بررسی بی‌طرفانه و بدون غرض‌ورزی مدیریت محیط زیست کشور طی بازه زمانی 10 ساله 84 تا 94 و مقایسه عملکرد محیط زیستی دو دولت گذشته و دولت فعلی استقبال می‌کند. از این‌رو بسیار خرسند خواهد شد که رسانه ملی مقیاس و شاخص‌های خود برای ارزیابی مدیریت محیط زیست کشور در شرایط فعلی را به صورت شفاف بیان کند و انتظار می‌رود دستور فرمایید فرصت کافی برای پاسخگویی مسئولان سازمان و سایر کارکنانی که نظری متفاوت با تجمع‌کنندگان دارند، تامین شود.

7- این حرکت صدا و سیما که رسانه ملی نامیده می‌شود، آن سازمان را در حد یک جریان خاص منتسب به جبهه پایداری تنزل می‌دهد. در حالی که متاسفانه عدم توجه آن سازمان به اخبار و فعالیت‌های سازمان و حذف عامدانه بسیاری از موارد به خصوص مواردی که به اقدامات محیط زیست در سطح ریاست آن ارتباط می‌یابد، بر خدشه به جایگاه صدا و سیما می‌افزاید. امید است در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، این نوع عملکرد از سوی آن مقام محترم محکوم و در جهت جبران آن اقدام شود.
معصومه ابتکار

رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۶:۳۹
یکی بر سر شاخ و بن می برید...
آقای سر افراز اینکه انتخاب 24خرداد مردم مخالف نظر شما و همفكرانت هست مطلب تازه ای نیست اما چطور تا دیروز تمام ناگواری های ثمره دولت مديريت جهانی و ماستمالی میکردید و امروز خط درشتنمایی کاستی های دولت دکتر روحانی و دنبال میکنید!?
با فراری دادن مردم از رسانه میلی لطفی که شما به شبکه های ماهواره ای میکنید قابل تقدیره (325942)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۰:۱۸
ریس صدا و سیما باید بی طرف و توسط مردم انتخاب شود... (325959)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۰:۵۹
چطور است که مردم صدا سیما نگاه نمیکنند ولی از طریق آن تحریک می شوند؟ (325963)
Reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۷ ۰۲:۰۹
خانم ابتکار لطفا تمرکز شما روی محیط زیست باشد که از دست نرود (325986)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۶:۵۹
آب در هاون کوبیدن است (325943)
وجدان
Germany
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۷:۰۰
مرد باشه و جواب نامه را بدهد و پاسخ گو باشد (325944)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۷:۲۱
اقای سرافزار کسی که تلویزیون میلی شما را نگاه نمیکنه بااین کارهات هم بدتر میشه من نمیدونم افغانستان 100شبکه خصوصی داره ایران یک دونه نداره اخرش هم مین میشه که انحصاری میشه (325946)
نسل اولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۷:۲۲
حرف حق جواب ندارد
باورکنید بعضی ها از دست اینا میرن سراغ ماهواره (325947)
کارون مظلوم...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۷:۲۶
خانم ابتکار محترم؛
ایا طرحهای فاجعه بار انتقال اب از سرشاخه های کارون(یه ویژه طرح ظالمانه بهشت اباد)با مجوز سازمان متبوع شما از سوی وزارت نیرو(انهم در سکوت کامل خبری) در حال اجرایی شدن هستند؟!!
در مملکتی که رئیس جمهورش به مردم قول عدم انتقال اب کارون را میدهد و وزارتخانه اش خلاف ان قول تاریخی را به انجام می رساتد مردم چطور میتواتتد به مسئولانشان اعتماد کنند؟!
چرا با بی تدبیری در حال تکرار فاجعه ای بدتر از سد گتوند برای مردم ایران هستید؟! (325948)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۸:۰۹
در زمان احمدى نزاد.صدا و سيما هيييييييچ حرفى در مورد فقر و بيكارى و تورم نمى زد اكر هم ميزد ميكفت توطئه آمريكا است. اما الان رسانه ميلى شب و روز از دولت انتقاد ميكند (325949)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۱:۵۸
کلا معلوم بود که یه عده تحریک شده این کار رو انجام دادند اگر مشکل صنفی دارند چرا سیاسیش کردند حتما پشتشون از بیرون گرم بود بعدش هم کدام اداره دولتی تا حالا تو ایران تو کدوم دولت جرات اعتراض این شکلی داشتند؟!! (325970)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۸:۱۸
کو گوش شنوا بیخود نیست که مردم دنبال ماهواره میرن (325950)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۱:۰۲
مدیریت سیاسی یعنی همین: وقتی که کار خراب بشه، میگیم تقصیر یکی دیگه بود. (325964)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۲:۰۵
کدوم توافق به نفع اطلاح طلبان بود؟ (325972)
اسفند سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۸:۲۶
اين نيز بگذرد ... اين تاريكي ها هم يه روز تموم ميشه - مبارك جبهه پايداري باشه با اين سدا و صيماش!!! ( البته اگه طرفداراش نيان بنويسن كه اشتباه نوشتي كه واقعا هم يه چيز اشتباه رو بايد اشتباه بنويسي) (325951)
ابوطالب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۸:۳۵
احسنت بر این شیرزن. خدا حفظش کنه. (325952)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۹:۱۰
در مورد هفت تیرکشی خاندان عالیجناب چیزی نمی نویسید شما که طرفدار آزادی بیان هستید (325955)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۳:۳۱
اگر بحث هفت تیر کشی باز شود نوبت به عالیجناب شما نمی رسد.تعجب نکردی از اینکه تصادفا برای چه شخصی هفت تیر می کشند و او هم فوری یادداشت می گذارد؟ .... (325980)
Hoshang
United States
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۱۹:۳۳
شما که خودت سابقه تحریک مردم علیه سفارت آمریکا رو داری (325956)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۳:۰۵
شبکه خصوصی که مخالف دین مبین اسلامه !!!! حق نداریم ریسس سازمانو هم خودمون انتخاب کنیم ... مهم تر از انحصار خودرو ، انحصار فرهنگ مردمه ... میشه در این مورد هم صدای اعتراضو رسوند بالا (325978)
عزیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۰:۱۳
صدا سیما همیشه صدا وسیمای اقلیت بود . مردم هم بیشتر خبرها را از ماهواره وسایتها می گیرند. صدا وسیما اصلا شدنی نیست (325958)
فرشید
Germany
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۰:۳۴
خانم ابتکار اون دیپلمی رو که کردی رئیس حالش خوبه؟؟؟احیانا اگه کم و کاستی داره بگه تعارف نکنه (325960)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۱:۵۴
با این تهمت ها مشکل بی آبرویی دولت احمدی نژاد رو نمی تونید پاک کنید ضمنا میتونید برید تو سایت محیط زیست ببینید اون خانم فوق دکترا داره نه دکترای کیلویی احمدی نژادی ها!! (325969)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۲:۲۷
خیلی دوست دارم از اقای سرافراز یه ازمون سطح علمی بگیریم ببینیم سوادش به دیپلم ردی میخوره یا از همون روش مدیران دولت احمدی نژاد برای ارتقای سزح تحصیلی استفاده کرده. بیش از 70 درصد افرادی که با نام دکتر و سایر مدارج دانشگاهی و حوزوی می شناسیم و همه جا هم هستند من جمله مجلس و صدا و سیما و البته در دولت سوادشون در حد دیپلم ردی هم نیست. ازمایش سختی هم نداره. اونایی که جسارتشو دارن تا سطح علمیشون مشخص بشه بسم ا... (325974)
..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۳:۰۰
نه که شما دیپلم رو وزیر نفت نکردین ... البته هیچ مدرکی دال به حرفتون ندارین ولی مرحوم کردانو همه میشناسن (325977)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۳:۲۷
دوست گرامی من که نمی دانم شخص مورد نظر شما کیست و شما که هستید؟اما می دانم که برخی دیپلمه ها از هزار فوق لیسانس داناترند و کاراتر.می گویی نه یک آزمون را شخصا انجام بده.یک روز تصادفی در خیابان از فوق لیسانسها امتحان دیکته بگیر از فارسی سوم راهنمایی یا همان نهم.ببین چند نفر 10 می شوند! آنوقت دیپلمه های قدیم را مذمت کن و تخفیف. (325979)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۷ ۰۷:۴۷
دیپلم که شده بود معاون رییس بزرگترین شرکت خودروسازی کشور که صعنت خودرو رو به این روز انداخت اونوقت چرا نگفتی
راستی احمدی جون حالش خوبه ؟ نمیخواد بیاد کشور رو به طور کامل نابود کند؟؟!! (325989)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۷ ۰۷:۵۰
خانم ابتکار شما ناراحت نباشید مردم که نگاه صدا وسیمای میلی نمیکنن بذار برای خودش برنامه بذارن فقط حیف که با پول بیت المال اینطور برنامه برضد مردم و دلت میشازند من به عنوان یه ایرانی اگه سهمی از بیت المال دارم میگم پولی که اینها میگیرند راضی نیستم دولت باید اجازه بدهد شبکه های خصوصی هم راه اندازی بشود حداقل اینطوری شاید مردم به ماهواره رو نیاورن (325990)
------------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۱:۱۱
افرین خانم ابتکاربقییه مسولان هم بایدهمینجوری به صداوسیمااعتراض کنندرسانه میلی (325965)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۱:۵۱
صدا وسیما جولانگاه عده ای تند رو قلیل که قصد انتقامجویی از دولت منتخب مردم را دارد!! (325967)
صادق احمدی
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۱:۵۳
کاش خانم ابتکار مجوز سازمان درباره سد سازی در گیلان و زیر آب رفتن جنگل های هیرکانی یا مجوز تونل انتقال آب کارون به زاینده رود هم با همین سرعت پاسخ می دادند!! (325968)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۲:۱۰
جالبه این گروه که روی مدرک یکنفر در محیط زیست تبلیغات میکنند که البته در سایت محیط زیست خواندم که ایشان فوق دکترا دارند در دولت احمدی نژاد سطح سواد و دانش چقدر بود ؟!! نعل وارونه افراطیون.!! (325973)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۲:۳۳
سرافراز مبلغ ماهواره (325975)
مونث مشرقیم من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۶ ۲۳:۴۷
من از صدا و سیما و مجریان گاها فامیل اقایان گله دارم که اغاز کارشون رو با یک برنامه ی به اصطلاح گرم میان خبری شروع میکنند و از همه چیز و همه جا ایراد میگیرند اهنگ لالا لالایی رو خبرهاشون میزنن از پت و مت استفاده میکنند دکتر انگشت تو دماغش میکنه خبر میسازند اما هیچ وقت از خود تلویزیون انتقاد نمی کنند (325982)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۷ ۰۱:۴۲
این اقایون خودشون مردم رو به سوی ماهوارها سوق میدن بااین کاراشون.رسانه جبهه پایداری (325985)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۷ ۰۲:۴۸
من فکر میکنم حق همه شهروندان و سندیکاها
و انجمن ها هست که نسبت به وضع خودشون اعتراض
کنن ومتوجه نامه خانم ابتکار نمیشم یعنی چون شما
و دوستانتان بر سر کار هستین نباید اعتراض و دنبال
حقوق خود بود.ضمن اینکه صدا و سیما و عملکرد اون رو نه
میپسندم و نه میبینم ولی این نامه اونم از طرف کسی که
خودشون زمانی یکی از تحریک کنندگان اشغال سفارت امریکا
بودن که با این کار اعتبار ایران و ملت ایران رو بردن و
میلیاردها دلار به منافع ملت اسیب زدن جای کمی تامل و تفکر داره.سپاس (325987)
ابرو گونش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۸/۰۷ ۰۷:۳۹
آقای روحانی اگر کارکنان را در نیابد. و منتصبین نالایق را جابجا نکند در سازمان های دیگر نیز اعتراضات صورت خواهد گرفت. مخلص کلام آقای روحانی از اصلاح طلبان متدین استفاده نمیکند.
اصلاح طلبی ولنگاری نیست. (325988)