به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۰ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۹۳۷۳۴
سکته مغزی و مرگ از عواقب تعریق زیاد بدن است

سال 2100 گرم‌ترین سال خلیج فارس

گروه علمی: گرم شدن زمین تهدیدی برای ساکنان مناطق ساحلی به دلیل ذوب شدن یخ‌ها محسوب می‌شود و بر اساس تحقیقات جدید برخی از این مناطق تا پایان قرن حاضر برای زندگی ساکنین نامناسب می‌شوند. یکی از این مناطق حاشیه ساحلی خلیج فارس است.
سال 2100 گرم‌ترین سال خلیج فارس
 بر اساس تحقیق انجام شده دانشگاه لیولا ماریمونت و موسسه فناوری ماساچوست، نواحی ساحلی خلیج فارس در حال حاضر شاهد تابستان‌های بسیار گرم و طاقت‌فرسا بوده و افزایش دمای هوا موجب نامناسب شدن اوضاع این مناطق می‌شود.
در این مناطق تاسیسات و منابع نفتی وجود دارد که گرمای هوا بر آن تاثیرگذار خواهد بود.   گرمای هوا همراه با رطوبت بالای این مناطق مشکلات بیشتری ایجاد کرده و زندگی افراد را دشوار کرده است. افراد بیشتر عرق کرده تا دمای پوست آنان کاهش یابد و به تدریج با قرار گرفتن در هوای گرم سیستم بدن تغییر یافته و تعریق کم و یا به طور کلی قطع خواهد شد. از عواقب این مورد سکته مغزی و مرگ در این افراد است.
 
بر اساس مدل ارائه شده در سال 2100 هوا در مناطقی چون دبی و ابوظبی در صورتی که انتشار کربن مانند امروز باشد و کاهش نیابد، بسیار گرم شده و غیر قابل سکونت خواهد شد.  البته خبر خوب در این مورد تمهیدات علمی اعلام شده در سال 2013 است. امیدواریم بر اساس این مدل با محدودیت‌های بسیار با این مشکل مقابله شود.
مرجع : ایسنا