به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۱ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۹۳۸۱۱
سیدحسن خمینی: تهمت ها و هجمه ها را به دل نگیرید

محبوبیت دکتر ظریف میان مردم بی سابقه است

گروه سیاسی: یادگار گرامی امام خمینی با اشاره به علاقه و اعتماد بی سابقه مردم و مجموعه حاکمیت به وزیر امور خارجه و همکارانش گفت: کار بزرگ، هم محبوبیت زیاد و هم سختی های بزرگ دارد؛ همانطور که امام راحل ما نیز از دل مصائب به عظمت رسیدند.
محبوبیت دکتر ظریف میان مردم بی سابقه است
آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با وزیر امور خارجه، مدیران این وزارتخانه، سفرا و مسئولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: به جرأت می توان گفت که دستگاه سیاست خارجی ایران در هیچ دوره ای، به اندازه امروز مورد اعتماد مردم و جامعه اسلامی مان نبوده است. وی با بیان اینکه اعتماد ملی به دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر امور خارجه سرمایه ای بزرگ برای آنان فراهم کرده است، افزود: وقتی نظرات اقشار مختلف جامعه را می شنویم، متوجه می شویم که محبوبیت آقای دکتر ظریف و اعتماد مردم به توانایی ایشان که طبعا اعتماد به همکاران ایشان هم هست، بی سابقه است که توأمان بودن این دو (اعتماد و محبوبیت) نکته بسیار مهمی است.

به نوشته جماران، وی ادامه داد: در کنار این واقعیت، اعتماد مقام معظم رهبری نیز امر بسیار مهمی است و من سراغ ندارم که ایشان در مورد هیچ مجموعه کارگزاری در نظام چنین تعابیری را داشته باشند؛ نمونه این تعابیر را در دیدار رمضانی امسال ایشان که چهار صفت مؤمن، متدین، غیور و انقلابی را برای تیم مذاکره کننده به کار بردند، بیانات شان در دیدار اخیر و مقاطع مختلف دیگر می توان شنید. سید حسن خمینی اعتماد مجموعه حاکمیت و مردم به سکانداران دیپلماسی کشور را نعمتی بزرگ خواند و خطاب به آنان گفت: امید بستن جامعه به توانایی های شما مسئولیت را نزد خدا و خلق او بیشتر می کند، زیرا مردم انتظار دارند همت شما، با توجه به تجربه ی چند دهه کار در جمهوری اسلامی به ثمر بنشیند.

وی سپس برخی هجمه ها به دستگاه سیاست خارجی کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ممکن است گل محبت مردم خار دشنام را هم در پی داشته باشد، به خاطره ی یکی از یاران امام اشاره کرد و گفت: یکی از یاران امام نقل می کند که در سالهای اول مبارزه یک روز صبح از پشت منزل ایشان عبور می کردم که اعلامیه ای حاوی ناسزاهای فراوان به امام را مشاهده کرد؛ وقتی وارد منزل شان شدم ایشان را در حال وضو گرفتن لب حوض دیدم؛ امام در حالی که از زیر ابرو مرا نگاه می کردند، متوجه شدند که آن برگه اعلامیه را در دست دارم، سپس گفتند خودم صبح وقتی برای قدم زدن رفته بودم آن را دیدم اما آن را نکندم وسپس گفتند نهضت بدون فحش ندادن به جایی نمی رسد!

یادگار امام با بیان اینکه انسان باید توانایی خود را در مقابل چنین واقعیاتی بالا ببرد، افزود: کار بزرگ، هم محبوبیت زیاد و هم سختی های بزرگ دارد؛ همانطور که امام راحل ما نیز از دل مصائب به عظمت رسیدند. روزهایی بوده است که برخی یاران نزدیک امام می گویند من و پدرت(مرحوم حاج سید احمد خمینی) روزها در منزل امام در قم می نشستیم، اما یک نفر هم نمی آمد. وی افزود: پیامبر اسلام(ص) که عظمتی بالاتر از ایشان در جهان وجود ندارد از مسیر سختی به این نتیجه رسیده است که قصه های تلخ آن را شنیده ایم. سید حسن خمینی تصریح کرد: کار بزرگ سختی های خود را دارد اما باید دلی بزرگ داشت و تهمت ها و هجمه ها را دل نگرفت؛ زیرا دنیا دو روز است و همه تمجیدها و هجمه ها از بین می رود.
مرجع : جماران