به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۱ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۹۳۸۲۱
در پی سقوط هواپیمای روسی

مسیر پرواز ایرلاین‌های عربی تغییر کرد

گروه اقتصادی: بیشتر ایرلاینهایی منطقه خلیج فارس در پی سقوط یک هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینا و کشته شدن 224 سرنشین آن، مسیر پروازهایشان را برای اجتناب از عبور از این منطقه تغییر دادند.
مسیر پرواز ایرلاین‌های عربی تغییر کرد
شرکتهای هواپیمایی در امارات متحده عربی، قطر، بحرین و کویت اعلام کردند به تا زمانیکه علت سقوط این هواپیما مشخص نشود، عنوان یک اقدام احتیاطی مسیر پروازهایشان را تغییر خواهند داد.
با اینهمه شرکت اتحاد ایرویز ابوظبی اعلام کرد به پرواز بر فراز سینا ادامه خواهد داد اما طبق توصیه مقامات مصری، از عبور از برخی از مناطق اجتناب خواهد کرد.ترافیک هوایی در این منطقه از زمانیکه یک گروه شبه نظامی وابسته به گروه تروریستی داعش در مصر اعلام کرد این هواپیما را به تلافی حملات هوایی روسیه ساقط کرده، در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

یک مقام هواپیمایی روسیه اظهار کرده است این هواپیمای مسافربری در هوا از هم پاشیده است اما هنوز هر گونه نتیجه گیری درباره علت این سانحه زود است.این هواپیما که یک ایرباس A321 متعلق به شرکت کوگالیماویا بود، روز شنبه با 214 مسافر روسی و سه مسافر اوکراینی و هفت خدمه از شرم الشیخ به مقصد سن پترزبورگ در حرکت بود که در منطقه کوهستانی مرکز صحرای سینا سقوط کرد.

شرکتهای هواپیمایی اروپایی ایرفرانس-کی ال ام و لوفت‌هانزا روز شنبه اعلام کردند تا زمان روشن شدن علت این سانحه، تصمیم گرفته اند از پرواز بر فراز سینا خودداری کنند.قطرایرویز که شرکت هواپیمایی ارزان قیمت جزیره ایرویز کویت است و شرکت گلف ایر بحرین اواخر روز یکشنبه در بیانیه‌های جداگانه ای اعلام کردند از پرواز در فضای هوایی سینا اجتناب خواهند کرد. پیش از این امارات، فلای دوبی و ایرعربیا که همگی شرکتهای هواپیمایی اماراتی هستند، اتخاذ تصمیم مشابه را به عنوان احتیاط امنیتی تایید کردند.

بر اساس گزارش رویترز، تغییر مسیر پرواز به معنای طی مسافت بیشتر است که به هزینه‌های سوخت شرکتهای هواپیمایی اضافه می‌کند.شرکت هواپیمایی ارزان قیمت انگلیسی ایزی جت اعلام کرد از همه مقامات مربوط توصیه‌های لازم را دریافت می‌کند و به ارزیابی وضعیت کنونی ادامه می‌دهد. این شرکت اعلام کرد بر مبنای توصیه وزارت حمل و نقل انگلیس، از مرکز و شمال صحرای سینا عبور نمی‌کند.

بریتیش ایرویز هم در بیانیه ای اعلام کرد درباره مسیرهای پرواز صحبت نمی‌کند با اینهمه هرگز از مسیری که امن نیست، پرواز نخواهد کرد.اقدام احتیاطی ایرلاینها در پی فاجعه سرنگونی هواپیمای مسافری مالزیایی بر فراز اوکراین در سال 2014 بر اثر اصابت صورت می‌گیرد که طی آن همه 298 سرنشین این هواپیما کشته شدند. بازرسان هلندی ماه گذشته گزارش نهایی خود درباره سرنوشت پرواز MH17 مالزی ایرلاینز را منتشرکرده و نتیجه گرفتند این پرواز با پرتاب یک موشک ساخت روسیه در منطقه شرق اوکراین ساقط شده است.
مرجع : ایسنا