به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۹۳۸۷۷

دستگاه جیبی برای هشدار آسم

گروه فناوری: محققان آزمایشگاه آمریکایی اسپارو به توسعه یک دستگاه جیبی پرداختند که به یک گوشی هوشمند متصل می‌شود و می‌تواند علائم هشدار دهنده حملات آسم را تشخیص دهد.
دستگاه جیبی برای هشدار آسم
حسگر Wing با یک برنامه کاربردی همراه، برای اندازه‌گیری دقیق دو عملکرد مهم ریه کار می‌کند: میزان هوایی که در یک ثانیه وارد ریه می‌شود و سرعتی که هوا بازدم می‌شود.
 به گفته دانشمندان آزمایشگاه آمریکایی اسپارو، استفاده مداوم از دستگاه Wingدر طول زمان می‌تواند به تجسم عملکرد ریه توسط کاربران، تشخیص محرک‌های محیطی و دارو که می‌تواند باعث بروز علائم شود و دانستن این که چه زمانی قبل از وقوع آسم و یا حملات مرتبط با آن باید اقدام کرد، کمک می‌کند.
 
دستگاه Wing با جک هدفون به گوشی هوشمند وصل می‌شود و نیروی خود را از آن تامین می‌کند، بنابراین نیازی به شارژر یا باتری ندارد.  این نرم افزار هم اجازه نظارت و هم جمع آوری داده‌ها را به کاربران می‌دهد، همچنین کاربر قادر است این داده‌ها را از طریق HIPAA به صورت ایمن با یک پزشک به اشتراک بگذارد.
 
به گفته محققان، این دستگاه می‌تواند به نظارت و مدیریت بر انواع بیماریهای ریوی، از جمله بیماری انسدادی مزمن ریوی، فیبروز کیستی، برونشیت مزمن، آمفیزم و فیبروز ریوی کمک کند.  این دستگاه در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بررسی است.
مرجع : ایسنا