به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۳ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۹۳۹۱۸
شاهنامگ روایتی از شاهنامه برای کودکان است

خوابی که سرنوشت یک کتاب را تغییر داد

گروه فرهنگی: آرمان آرین از فراوانی کارهای نوشتاری، پژوهشی‌اش برای انتشار از جمله تالیف مجلدهای تازه مجموعه «شاهنامگ» خبر داد.
خوابی که سرنوشت یک کتاب را تغییر داد

این نویسنده  گفت: جلد هفتم تا هجدهم مجموعه «شاهنامگ» یعنی سراسر دوره حماسی «شاهنامه» نوشته و تصویرگری‌اش تمام شده و به زودی برای کودکان منتشر خواهد شد. شش جلد تاریخی و آخر این مجموعه در دست تصویرگری است و پس از سپری کردن کارهای اداری و تکمیل شدن، منتشر خواهد شد. نویسنده «پارسیان و من» اظهار کرد: مجموعه بیست و چهارجلدی «شاهنامگ» روایتی تازه از داستان‌های «شاهنامه» حکیم توس برای کودکان است که برای نخستین‌بار از قول و زبان نواده ایشان برای برای بچه‌های کوچه بیان می‌شود.

 

مجلدهای چهارم و پنجم «هفت فرمانروا» از دیگر آثار نوشتاری این نویسنده است که بناست در نشر زعفران راهی بازار شود. آرین در این‌باره یادآور شد: این روزها مشغول نوشتن جلدهای چهارم و پنجم هفت‌گانه‌ «هفت فرمانروا» هستم که سه جلد آن پیش‌تر نوشته و تحویل نشر شده و مشغول آماده‌سازی برای انتشار است. داستان این هفت‌گانه حجیم، به روایتی تازه از تاریخ ایران کهن می‌پردازد که از عصر ایلامی آغاز و به انتهای ساسانی ختم می‌شود و در این مسیر، زندگی هفت پادشاه بزرگ ایرانی نیز مورد بازخوانی قرار می‌گیرد.

 

او افزود: البته تفاوت این رمان با دیگر رمان‌های تاریخی، هم در لایه تفسیر فلسفه تاریخ است و هم در خط روایتی معاصر آن که همپای خط تاریخی، پیش می‌آید و داستانی مهیج را در لابه‌لای آن داستان تاریخی در دوره معاصر پی می‌گیرد. جلد چهارم را که درباره مهرداد بزرگ اشکانی است به تازگی به پایان برده‌ام و مشغول کار بر جلد پنجم که داستان زندگی شاهپور نخست ساسانی است هستم. بیش از این درباره این هفت‌گانه سخنی نمی‌گویم تا در زمان انتشار آن، یک‌باره و بدون هیچ پیش‌خبری به دست خوانندگان برسد و لایه‌های تازه‌ای از فرهنگ ایران عزیز را در برابر چشمان شگفت‌زده‌شان بگشاید.

 

آرمان ارین درباره پروژه «پَتَش خُوآرگر» که کار پژوهشی ادبی دیگری از اوست گفت: در امتداد پروژه بزرگ «پَتَش خُوآرگر» که جلد یکم آن در تابستان 94 در کتاب افق رونمایی شد، چند ماهی هست که جلد دوم آن «مردی از تبار اژدها» را به ناشر تحویل داده‌ام که در حال انجام کارهای آماده‌سازی است و نگارش اولیه جلد سوم «پتش خوآرگر»، «بر بنیادهای هستی» را نیز به پایان برده‌ام. به گمانم تا پایان امسال نیز به لطف ایزد منّان، بتوانم جلد سوم را بازخوانی کنم و به ناشر بسپارم تا این پنج‌گانه حجیم که نخستین بازآفرینی فضاهای اوستا و بُندهش به صورت رمان است از نیمه کار خود بگذرد.

 

نویسنده کتاب «اشوزدنگهه» که دهم آبان‌ماه 34 ساله شد و 14 سال کار نگارشی را در کارنامه خود دارد، تاکید کرد: لازم به توضیح است که پیش‌تر، این مجموعه در نگاه من، سه‌گانه‌ای بود که در میانه‌های جلد دوم و بر اثر یک خواب، خط داستانی بزرگی بر آن افزوده شد که دو جلد نزدیک به هزار صفحه نیز به آن اضافه کرد! بنابراین جا دارد که همین جا برای خوانندگان عزیزم که پیش‌تر خبر سه‌گانه بودن را به آن‌ها اعلام کرده بودیم، خبر سه‌گانه را به پنج‌گانه تصحیح کنم و امیدوارم باشم که دیگر درباره این مجموعه خوابی نبینم!

مرجع : ایسنا