به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۴ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۹۴۰۱۶

ادعای هک ایمیل مقامات آمریکا توسط ایران

ادعای هک ایمیل مقامات آمریکا توسط ایران
گروه ساسي: روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرد که اخیراً مصادف با دستگیری ماه گذشته «سیامک نمازی» مدیر ایرانی‌آمریکایی دفتر برنامه‌ریزی استراتژیک کمپانی نفتی «کرسنت» در تهران، حملات سایبری ایران به سازمانهای دولت آمریکا افزایش یافته است.

مقامات آمریکایی می‌گویند که کارکنان دولت اوباما در میان گروه بزرگ‌تری از افراد از جمله خبرنگاران و دانشگاهیانی هستند که سامانه‌های رایانه‌ای آنها در هفته‌های اخیر هک شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که آن دسته از افرادی که در دولت اوباما هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند، شامل مقاماتی می‌شوند که در دفتر امور ایران و اداره امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا کار می‌کنند.

یکی از مقامات دولت آمریکا مدعی شد: «مقامات آمریکایی در بین بسیاری از آنهایی هستند که هدف حملات اخیر سایبری قرار گرفته‌اند. مقامات آمریکایی معتقدند که برخی از حملات اخیر سایبری احتمالاً به گزارشات مربوط به شهروندانی با دو تابعیت و غیره که در ایران دستگیر شده‌اند، ارتباط دارد». در همين حال، یکی از سخنگویان هیأت ایران در سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که تهران به طور دائم به دروغ متهم به راه‌اندازی جنگ سایبری می شود. این دیپلمات ایرانی می‌گوید: «ایران خود هدف بسیاری از حملات سایبری قرار گرفته است».