به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۸ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۹۴۲۶۲
ثبت‌نام بیش از 5000 نفر در روز اول

تحویل فوری خودروهای فروش اقساطی

گروه اقتصادی: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه تحویل خودروهای فروخته شده از طریق طرح تسهیلات تسریع در رونق اقتصادی (وام 25 میلیون تومانی) فوری است، گفت: تا ساعت 13:30 امروز (دوشنبه) بیش از 5000 ثبت نام برای فروش خودرو انجام شده است.
تحویل فوری خودروهای فروش اقساطی
مجتبی خسروتاج امروز در حاشیه بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در نشست خبری تبیین طرح خرید کالای ایرانی اظهار کرد: قرار‌ شده تحویل خودرو ظرف مدت یک هفته پس از انعقاد قرار‌داد انجام شود.

تا اتمام اقساط، سند به نام مشتری زده نمی‌شود
وی گفت:‌ سند به نام مشتری زده نمی‌شود تا زمانی که پرداخت اقساط تمام شود. اگر کسی می‌خواهد خودروی خود را بفروشد باید کل مبلغ اقساط را تسویه کند.به گفته خسروتاج، از ساعت 10 صبح امروز ( به عنوان اولین روز اجرای طرح) تاکنون ثبت‌نام برای فروش بیش از 5000 هزار دستگاه خودرو انجام شده است. سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: پراید و تندر 90 سهم 99 درصدی در ثبت‌ فروش را داشته‌اند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه گفته می‌شود از ابتدا قرار بوده سود تسهیلات خودرو 12 درصد باشد و خودروسازان موافقت نکردند، تصریح کرد: چنین چیزی اصلا وجود ندارد و از همان ابتدا بحث نرخ سود 12 درصدی مطرح نبود و این موضوع تنها برای کارت‌های اعتباری خرید کالاست.

26 نوع خودرو مشمول طرح فروش اقساطی
خسروتاج با بیان اینکه 26 نوع خودرو مشمول این طرح می‌شوند، ادامه داد: از این تعداد هشت نوع خودرو مربوط به خودروسازهای کوچک و 18 نوع مربوط به ایران خودرو و سایپاست که در مجموع این 26 نوع خودرو در سال گذشته 957 هزار دستگاه تولید داشته است.وی در پاسخ به چرایی شامل شدن خودروهای چینی در این طرح گفت: از مجموع خودروهای تولید شده تنها 5.6 درصد مربوط به سایر خودروهاسازها غیر از ایران خودرو و سایپاست و دلیل اینکه این خودروها نیز در این طرح مشمول شدند این است که ما مجبوریم به خواسته همه مصرف‌کنندگان پاسخگو باشیم و ممکن است برخی افراد نیازمند خودروهای سایر خودروسازها باشند.

دلیل کاهش زمان تقسیط وام خودرو
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره کاهش زمان تقسیط تسهیلات خودرو از هفت سال به چهار سال، گفت: از همان ابتدا گفتیم که تسهیلات تا هفت سال ارائه می‌شود و بانک مرکزی در این زمینه چهار سال از این زمان را تامین مالی می‌کند و مابقی آن به دلیل ایجاد رقابت بین خودروسازان در اختیار خود آنها قرار می‌گیرد.به گفته خسروتاج، در این طرح پنج بانک همکاری خواهند داشت که بانک کشاورزی برای تراکتور و کمباین و بانک‌های تجارت، سپه، صادرات و ملت برای سایر خودروها فعالیت خواهند کرد.
مرجع : ایسنا