کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انفجار‌های مرگبار و گروگان‌گیری در پاریس

انتقام سخت داعش از فرانسه با 160 كشته

23 آبان 1394 ساعت 1:39

گروه بين‌الملل: چندین حمله و انفجار در نزدیکی استادیوم محل برگزاری مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه به کشته شدن دهها نفر منجر شده است.


رسانه‌های فرانسه، بامداد شنبه از وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» خبر داده‌اند. چندين انفجار در مرکز پاریس به وقوع پیوست و همزمان، تیراندازی و چندین حمله همزمان در پاریس به وقوع پيوست. پیش از این گزارش شده بود که به دنبال تهدید تروریستی، تیم فوتبال آلمان که برای دیداری دوستانه به پاریس رفته، مجبور به تخلیه هتل محل اقامت خود در پایتخت فرانسه شد. خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه از ورزشگاه استادو فرانس خارج شده است.

شبکه تلویزیونی فرانس24 نیز گزارش داد: در تراس رستورانی در مرکز پاریس تیراندازی رخ داده است. شاهدان عینی گزارش دادند افراد مسلح و نقابدار وارد این رستوران شدند و به هر سویی شلیک کردند. شبکه تلویزیونی یورونیوز نیز به نقل از پلیس فرانسه از به گروگان گرفته شدن دستکم شصت نفر در سالن کنسرت پاریس خبر داده است. پلیس فرانسه از حمله دو یا سه فرد مسلح به نیروهای امنیتی این کشور در مقابل این سالن کنسرت خبر داد. این حوادث تا کنون دهها کشته برجای گذاشته است و برخي منابع تعداد كشته ها را تا 160 نفر اعلام كرده اند.

شبكه نزديك به گروه داعش، در حال بازنشر اين خبر و تبريك گويي هستند. آنها، بمباران چند روز پيش پايگاه هاي داعش در سوريه توسط جنگنده هاي فرانسوي را دليل اين عمليات دانسته‌اند. داعش مدتي پيش نيز مسئوليت سرنگوني هواپيمايي روسي با 224 مسافر بر فراز مصر را نيز به تلافي دخالت نظامي روس‌ها در سوريه بر عهده گرفته بود. با توجه به حمله خونين به دفتر نشریه فکاهی "شارلی ابدو" گمانه زنی ها درباره نقش داشتن داعش در این حمله قوت گرفته است.


کد مطلب: 94497

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/94497/انتقام-سخت-داعش-فرانسه-160-كشته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir