به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۴ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۹۴۵۷۵

محدث در مضرات رام نکردن زن سرکش

گروه فرهنگی: نمایش «مضرات رام نکردن زن سرکش» به زودی با بازی فرزین محدث اجرا می‌شود.
محدث در مضرات رام نکردن زن سرکش
افسانه زمانی، کارگردان این نمایش بیان کرد: نمایش جدیدی را که برای اجرای عمومی در حال تمرین داریم براساس «مضرات دخانیات» آنتوان چخوف نوشته شده است که در پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر عروسکی نیز اجرا شد.
 او با اشاره به اینکه اجرای سال گذشته به دلیل فشردگی زمانی با شتاب و عجله انجام شده بود، گفت: از آنجا که یک فرصت اجرا برای نمایش وجود داشت، برنامه‌ریزی کردیم تا از 22 آذرماه این نمایش که در جشنواره با نام «مضرات رام نکردن زن سرکش» به صحنه رفت، به اجرای عمومی برسد.  وی با بیان اینکه تغییراتی در اجرای نمایش وجود خواهد داشت، افزود: این اثر احتمالا با همان نام «مضرات رام نکردن زن سرکش» اجرا می‌شود و به صورت تک نفره با بازی فرزین محدث به صحنه خواهد رفت.
 
زمانی ادامه داد: در این نمایش یک بازیگر به همراه تعدادی اشیاء و عروسک حضور دارد که کار با همه‌ی آن‌ها نیز بر عهده همان یک بازیگر است.  او با بیان اینکه شیوه‌ی کار با اشیا تجربه‌ی جالبی را برایش رقم زده است، تصریح کرد: در این کار نگاه دیگری به عروسک را شاهد هستیم، چرا که مفهوم عروسک در دوره‌ی مدرن چیزی فراتر از شناخت و دانش قبلی ماست به طوری که حتی اشیاء هم در قالب نمایش‌های عروسکی کاربرد پیدا می‌کنند.
 
وی با یادآوری اینکه متن این نمایش را سال‌ها قبل هم اجرا کرده بود درباره‌ی ویژگی‌های متن چخوف که قرار است با استفاده از اشیاء و عروسک برای اجرا آماده شود، گفت: باور دارم که هیچ نمایشنامه‌ی عروسکی و غیرعروسکی را نمی‌توانم جدا کنم و همیشه معتقدم که نگاه و نگرش کار کردن اهمیت دارد که آیا می‌توان از ابزاری مثل عروسک استفاده کرد یا خیر. در این اثر نیز از آنجا که علاقه‌ی زیادی به کارهای چخوف دارم به نظرم رسید که این مونولوگ را می‌توان به صورت عروسکی اجرا کرد. «مضرات رام نکردن زن سرکش» که در جشنواره‌ی عروسکی سال گذشته با نوشته‌ی سجاد افشاریان به صحنه رفت، داستان یک مرد محقق را روایت می‌کند که با همسرش مشکل و تاکید دارد که اعتیاد به سیگار از جمله مضرات رام نکردن زن سرکش است.
مرجع : ایسنا