به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۵ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۹۴۶۲۲
دادستان عمومی فرانسه خبر داد:

انگشت قطع شده یک انتحاری، باعث شناسایی وی شد

گروه بين‌الملل: دادستان عمومی فرانسه، اعلام کرد که هویت یکی از بمب گذاران انتحاری حمله تروریستی به سالن نمایش تئاتر «پاتاکلان» مشخص شد.
انگشت قطع شده یک انتحاری، باعث شناسایی وی شد
به گفته فرانسوا مولن، این مهاجم یک شهروند فرانسوی به نام عمر مصطفی اسماعیل 29 ساله که در یکی از حومه‌های پاریس به دنیا آمده بود. عمر مصطفی اسماعیل متولد 21 نوامبر 1985، الجزایری الاصل است و دارای دو خواهر و دو برادر که یکی از آنها مالک یک کافه قلیانی در شهر «شارتر» است. به گزارش روزنامه فرانسوی «سنتر» (Centre) عمر پیش از 8 بار توسط سرویس های امنیتی، به دلیل بی نظمی و نقض قوانین عمومی بازداشت شده بود اما هیچ یک از این تخلفات منجر به حبس یا بازداشت طولانی وی نشده بود.

دستگاه اطلاعاتی فرانسه از سال 2010 به دنبال گرایش عمر اسماعیل به جریان های تندروی اسلامی پرونده ای برای وی باز کرده بود اما دلایلی قانونی برای بازداشت وی نداشت. بر اساس گزارش این روزنامه وی بین سال‌های2013 و 2014 به سوریه سفر کرده بود. فرانسوا مولان دادستان فرانسه روز گذشته اعلام کرد که شمار کشته شدگان حملات شامگاه جمعه پاریس به 129 تن و شمار زخمی‌ها به 352 تن رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای مولان گفت که تروریست‌ها در سه گروه حرکت کردند و برخی از آن‌ها سخنانی درباره سوریه و عراق مطرح کردند. مولان که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، اظهار داشت: «آمار غیر نهایی است و متاسفانه احتمال افزایش آن می‌رود، حملات شامگاه جمعه به 129 کشته و 359 زخمی رسید که حال دستکم 99 تن از آن‌ها بسیار وخیم است.» او خاطرنشان کرد که «هفت تروریست در این حمله جنایتکارانه کشته شدند». از این میان شش تروریست جلیقه‌های بمب‌گذاری شده خود را منفجر کردند.

دادستان کل فرانسه ادامه داد: «تروریست‌هایی که حمله به سالن کنسرت‌های بالاكان حمله كردند درباره سوريه و عراق سخن گفتند.» او گفت که به احتمال زیاد سه مجموعه عامل حملات بودند.
او ادامه داد که در مناطق حملات، صدها پوکه گلوله پیدا شده که اکثر آن‌ها کالیبر 7.62 بودند که کالیبر اسلحه کلاشنیکف است. در همين خال، پلیس فرانسه از بازداشت پدر و برادر یکی از عوامل انتحاری حمله تروریستی پاریس خبر داد. طبق گفته پلیس پدر و برادر عمر اسماعیل مصطفی، شهروند فرانسوی جزایری‌تبار که هویت او پس از حملات تروریستی جمعه شب پاریس شناسایی شد، بازداشت شده اند.
مرجع : العربيه