کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مغز متفکر حملات پاریس شناسایی شد

25 آبان 1394 ساعت 16:43

گروه بین الملل: رسانه‌های فرانسوی امروز (دوشنبه) از فردی نام بردند که ادعا می‌شود مغز متفکر طراح حملات هفت‌گانه پاریس است که 132 کشته و بیش از 350 زخمی بر جای گذاشت. براساس گزارش‌ها، وی هم‌اکنون در سوریه است.


به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفته می‌شود «عبدالحمید اباعود»، 27 ساله و مراکشی متولد بلژیک طراح حملات انتحاری و تیراندازی‌های جمعه شب در استادیوم فوتبال، سالن کنسرت و چندین رستوران پاریس معرفی شده است. رادیو «ار تی ال» این خبر را منتشر کرده است اما جزئیاتی درباره منابع این خبر ارائه نداده و هیچ نهادی تاکنون آن را تایید نکرده است.

این رسانه‌ فرانسوی اباعود را به عنوان یکی از شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش معرفی می‌کند. اباعود که گفته می‌شود در مولن بک بروکسل اقامت داشته، ادعا می‌شود روابط مداومی با یکی از عوامل حملات پاریس که در بروکسل زندگی می‌کرد داشته است. بنا به اعلام منابع آگاه، تلفن همراه اباعود متعلق به یونان است. پیش از این مقامات یونانی اعلام کرده بودند، یک پاسپورت سوری متعلق به پناهجویان در نزدیکی جسد یکی از عوامل حملات پاریس کشف شده است.

مغز متفکر حملات پاریس شناسایی شد
منابع پلیس آمریکا و فرانسه با این حال اعلام کردند، نام و تصویر این پاسپورت سوری با عامل حمله تطابق نداشته و شماره آن نیز نادرست بوده است. به گفته این منابع پاسپورت کشف شده جعلی بوده و احتمالا در ترکیه درست شده است. در همین حال حکم بازداشت هشتمین مظنون حملات اخیر پاریس، یکی از سه برادری که با اجاره ماشینی عوامل انتحاری را به مرکز پاریس منتقل کردند، صادر شده است.


کد مطلب: 94681

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/94681/مغز-متفکر-حملات-پاریس-شناسایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir