به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۷ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۹۴۷۹۰

جوایز براتیسلاوا برای سینماگران ایرانی‌

گروه فرهنگی: جوایزی از جشنواره بین‌المللی فیلم «براتیسلاوا» در اسلواکی به عوامل دو فیلم ایرانی «ناهید» و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» تعلق گرفت.
جوایز براتیسلاوا برای سینماگران ایرانی‌
هفدهمین دوره جشنواره فیلم «براتیسلاوا» در حالی شامگاه سه‌شنبه (26 آبان) به کار خود پایان داد که جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازیگران زن و مرد و بهترین فیلم دانشجویی از نگاه هیات داوران، به بازیگران و کارگردانان دو فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و «ناهید» اعطا شد.
 در وب‌سایت این فستیوال سینمایی اعلام شد، «آیدا پناهنده» برای ساخت فیلم «ناهید» جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. او به خاطر "تصویر بسیار تاثیرگذاری که از یک موقعیت پیچیده خانوادگی" در فیلمش ارائه کرده، شایسته دریافت این جایزه شناخته شد.  «نیکی کریمی» و «سحر احمدپور» برای "بازی غنی از لحاظ احساسی و اجرای کاملا معتبرشان" در فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» موفق شدند مشترکا جایزه بخش بهترین بازیگر زن را دریافت کنند.
 
جشنواره «براتیسلاوا» جایزه بهترین بازیگر مرد این دوره را به «نوید محمدزاده» اعطا کرد. وی برای ارائه "پرتره‌ای پیچیده و کاملا باورپذیر" در فیلم «ناهید» موفق به کسب این جایزه شد.  براساس این گزارش،‌ در بخش بهترین اثر دانشجویی از نگاه هیات داوران نیز نام فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به کارگردانی «وحید جلیلوند» به عنوان برنده اعلام شد.  درباره این فیلم آمده است: "روایت این فیلم از داستان‌ها و انگیزه‌های شخصیت‌های متعددی که در ایرانِ امروز با مسائل شخصی درگیر هستند، یادآور اقدام‌های بزرگ و تلاش‌های کوچکی برای درک دیگران است که ما تنها نباید روی پرده نقره‌ای به دنبال آن‌ها باشیم."
مرجع : ایسنا