به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۹۴۷۹۳

«قرمز و دیگران» ایرانی در تگزاس

گروه فرهنگی: محمد عاقبتی که این روزها برای ادامه تحصیل در آمریکا به سر می‌برد، نمایشنامه‌ی «قرمز و دیگران» نوشته محمد یعقوبی را در دالاس، ایالت تگزاس می‌خواند.
«قرمز و دیگران» ایرانی در تگزاس
این کارگردان تئاتر با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری «آرام‌آرت» این نمایشنامه را روز یک‌شنبه هفته آتی، اول آذر، ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت محلی اجرا خواهند کرد.
 نقش‌خوانان این نمایشنامه‌خوانی از میان تعداد بسیاری علاقه‌مند به هنرهای نمایشی و چندین جلسه تمرین انتخاب شده‌اند.  آرام‌آرت با هدف آموزش تئاتر و معرفی نمایشنامه‌های معاصر ایران طی پروژه‌ای به نام «ما» قصد دارد چهار نمایشنامه را در چهار فصل و با چهار کارگردان در چهار ایالت آمریکا بخواند.
 
محمد یعقوبی و کیومرث مرادی دیگر کارگردانان پروژه «ما» هستند که تا به حال با این مؤسسه اعلام آمادگی کرده‌اند و کارگردان چهارم نیز بزودی معرفی می‌شود.  این مؤسسه نو‌پا تا به حال تجربه‌هایی در برگزاری اتفاقات فرهنگی، هنری مثل کنسرت با چهره‌های مطرح موسیقی خارجی و ایرانی یا گالری نقاشی از هنرمندان معاصر و … داشته است.  محمد عاقبتی سال گذشته نمایش «شاهزاده اندوه» را به همراه افشین هاشمی در نیویورک به صحنه برد که با استقبال مخاطبان روبرو شد.  او چندی پیش در سفری که به ایران داشت، با همراهی لیلی رشیدی کارگاهی تئاتری را ویژه کودکان برگزار کرد.
مرجع : ایسنا