به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۹۴۸۰۰
اسمارت فون بدون پیام رسان نمی شود

بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین تلگرام

گروه فناوری: به هر حال از آن‌جایی که اسمارت‌فون بدون پیام‌رسان نمی‌شود، لیستی از بهترین جایگزین‌های تلگرام را آماده کرده‌ایم که در صورت فیلتر شدن تلگرام می‌توانیم به آن‌ها مهاجرت کنیم.
بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین تلگرام
1- سیگنال (Signal)
مهم‌ترین هدیه‌ای که تلگرام به ما داد، این بود که دریابیم یک پیام‌رسان نیاز به امنیت دارد تا کاربران در فضایی امن بتوانند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند، این ویژگی را شاید تا قبل از تلگرام در هیچ نرم‌افزاری به‌صورت قدرتمند ندیدیم و بارها شاهد خبرهایی از سرقت اطلاعات کاربران از پیام‌رسان‌های مختلف بودیم. ادوارد اسنودن که اخیرا خبرهای جاسوسی دولت ایالات متحده از کاربران را در طیف وسیع منتشر کرده است، پیام‌رسان سیگنال را در زمره بهترین‌های امنیتی قرار می‌دهد. در سیگنال اطلاعات شما با استفاده از رمزنگاری دوطرفه کاملا از دید سارقان و فال‌گوشان دور خواهد ماند. سیگنال از  ترکیب دو اپلیکیشن TextSecure و RedPhone ساخته شده تا بتواند تمامی امکانات این دو برنامه را در خود جای دهد. با سیگنال با امنیت کامل و سرعت خوب می‌توانید تماس بگیرید، پیام ارسال کنید، عکس، فیلم و یا صوت به اشتراک بگذارید.
 
2- لاین (Line)
لاین در دسته برنامه‌هایی قرار می‌گیرد که همیشه در صحنه حضور داشته اما هیچ‌گاه به جایگاهی که مستحق آن بوده نرسیده است، از نظر امکانات لاین در سطحی بالاتر از تلگرام قرار می‌گیرد و جز ربات تقریبا تمامی امکانات تلگرام در لاین موجود است، Line نرم‌افزاری اصالتا ژاپنی است اما در زبان‌های مختلفی از جمله زبان شیرین فارسی خدمت‌رسانی می‌کند. این برنامه از لحاظ امنیتی در سطحی نامعلوم قرار می‌گیرد، به‌عبارتی هرچند تاکنون گزارشی در خصوص لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران در این برنامه لو نرفته است اما نمی‌توان کاملا به آن اعتماد داشت. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های لاین می‌توان به: امکان برقراری تماس با کیفیت مطلوب، ارسال پیام با سرعت خود، استیکر، امکان ساخت کانال و … اشاره کرد.
 
3- invi Messenger
همان‌طور که از نام این برنامه مشخص است، invi برنامه‌ای پیام‌رسان است. مهم‌ترین ویژگی این پیام‌رسان طراحی متفاوت آن با سایرین است، برخلاف تمامی برنامه‌های چت که از ظاهر ساده‌ای بهره می‌برند، invi ظاهری بسیار چشم‌نواز دارد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این پیام‌رسان می‌توان به ارسال عکس،فایل های صوتی و ویدیو و پخش آن‌ها در خود برنامه اشاره کرد که تقریبا در تمامی برنامه‌های چت وجود دارد اما invi ویژگی‌های خاصی را نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان استفاده از برنامه‌های ساخته شده مخصوص این اپلیکیشن هم‌چون کروم و بازی محبوب 2048 با امکان رقابت با دوستان اشاره کرد، این برنامه از سیستم صوتی گوگل به‌خوبی پشتیبانی می‌کند و به‌راحتی می‌توان از آن بهره برد. invi برنامه‌ای خاص و محبوب در گوگل‌پلی است که امیدواریم روزی آن را در زمره محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها بین ایرانیان ببینیم.
 
4- تیک‌توک (Tictoc)
 تیک‌توک نام برنامه‌ای است که تقریبا از نظر امکانات بیشترین شباهت را به تلگرام دارد، Tictoc پیام‌ها را به سرعت هرچه تمام انتقال می‌دهد و خبری از محدودیت در حجم داده‌های ارسالی وجود ندارد. در Tictoc شما می‌توانید به‌راحتی فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید و از طریق یک فایل‌منیجر حرفه‌ای، آن‌ها را مدیریت کنید. تیک‌توک این امکان را به شما می‌دهد که گروه‌های (Club) خصوصی و عمومی بسازید. از دیگر امکانات این پیام‌رسان می‌توان به امکان ساخت استیکر شخصی، امکان پخش ویدیو در خود برنامه، رابط‌ کاربری زیبا و ساخت ID به‌جای شماره تلفن اشاره کرد.
مرجع : آی تی رسان