به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۹۴۸۱۵
داعش به پایان خود رسیده است

کری: حملات روز جمعه پاریس منطق نداشت

گروه بین الملل: وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت که میان حملات تروریستی روز جمعه گذشته در شهر پاریس با حملاتی که چند ماه پیش علیه نشریه فکاهی شارلی ابدو در همین شهر انجام شد، تفاوت وجود دارد و حمله علیه شارلی ابدو منطقی داشت اما حملات روز جمعه به شکلی کورکورانه و بدون هیچ منطقی انجام شده است.
کری: حملات روز جمعه پاریس منطق نداشت
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی برای کارکنان سفارت آمریکا در شهر پاریس و خانواده‌هایشان به مساله حملات تروریستی روز جمعه پاریس اشاره کرد و گفت: میان حملاتی که علیه نشریه شارلی ابدو انجام شد با حوادث روز جمعه پاریس تفاوت وجود دارد و من فکر می‌کنم که همه این تفاوت را می‌فهمند. جان کری ادامه داد: در حمله‌ای که علیه شارلی ابدو انجام شد یک تمرکز مشخص و شاید یک نوع مشروعیت، صد البته نه مشروعیت بلکه یک منطق وجود داشت که شما در جریان آن، آن را درک کرده و می‌گفتید که آنها از بابت مساله‌ای خشمگین هستند.

وی افزود: اما اتفاقات جمعه گذشته مطلقا کورکورانه بوده و قرار نبود از بابت شکایت درباره یک مساله خاص انجام بشود. این حملات صرفا برای وحشت زده کردن مردم انجام شدند و حمله‌ای علیه هر آنچه که ما به آن پایبند هستیم بودند. این یک اقرار نیست. جان کری بعد از طرح این اظهاراتش از جانب برخی از غربی‌ها به دلیل آنچه که آنها مشروعیت بخشی به حملات ماه ژانویه علیه شارلی ابدو خواندند مورد انتقاد قرار گرفت. کری در ادامه اظهار کرد: هدف حملات روز جمعه پاریس حمله به هرگونه مفهوم ملت، دولت - ملت، حاکمیت قانون، شرافت و نجابت و ایجاد وحشت در جامعه بوده است برای اینکه آنها تنها نشان دهند «ما هستیم.»

وی افزود:‌ هدف این حملات و شکایت مربوط به آن چه چیزی بود. اینکه ما کسی که آنها هستند نیستیم؟آنها مردم را به خاطر چیزی که هستند و مردم را به خاطر چیزی که به آن معتقد هستند می‌کشند و این کورکورانه است. جان کری همچنین در جریان سفر خود به پاریس اظهار کرد که کشورش استراتژی ضد داعش را تقویت خواهد کرد و تلاش‌های خود علیه این گروه تروریستی را افزاش خواهد داد.

وی در مصاحبه‌ای به فاکس نیوز گفت: همواره فضا برای پیشرفت کیفی وجود دارد. رئیس جمهور آمریکا همواره تمایل به شنیدن نظرات دارد و مشخصا این مساله را به همه گفته است که به من ایده‌هایی بدهید که کارآمد باشند. کری در پاسخ به سوال فاکس نیوز درباره اینکه ممکن است دولت آمریکا بعد از حملات پاریس رویکرد خود را علیه این گروه تروریستی تغییر داده و حملات علیه آن را افزایش دهد و فراتر از خاورمیانه این گروه را تعقیب کند، گفت که اگرچه فضا برای پیشرفت وجود دارد اما مساله افزایش چشمگیر تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه را رد کرد و در عین حال پذیرفت که این نیروها تاثیری عمده خواهند گذاشت.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: این راهبرد در عراق چندان موثر نبود. وی همچنین گفت که روزهای داعش به شماره افتاده است اما من نمی‌توانم شماره دقیق آن را به شما بگویم. به گفته جان کری راهبرد آمریکا مهار داعش در یک منطقه جغرافیایی است. وی همچنین اذعان کرد به اینکه خارجی‌هایی که کشورشان را ترک می‌کنند تا در سوریه بجنگند همچنان یک مشکل هستند. وی ادامه داد: تردیدی ندارم که بعد از یک دوره زمانی داعش شکست خواهد خورد.

مرجع : ایسنا