به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۹۴۹۱۴

فاصله یک درجه ای با وضعیت خطرناک جوی

گروه علمی:اگر دمای زمین تنها یک درجه دیگر افزایش یابد خطری بزرگ گریبان ساکنان آن را خواهد گرفت.
فاصله یک درجه ای با وضعیت خطرناک جوی
اطلاعات به دست آمده از ادراه هواشناسی بریتانیا و همچنین واحد تحقیقات اوضاع جوی دانشگاه «آنجلیای شرقی» در انگلیس نشان می دهد متوسط دمای زمین در ماههای ژانویه و سپتامبر امسال افزایش یافته و به همین دلیل دانشمندان را بر آن داشته که نسبت به اثرات منفی این روند ابراز نگرانی کنند.
 بر اساس این هشدارها، دمای میانگین زمین ۱.۰۲ سلسیوس بالاتر از دوران قبل از صنعتی شدن جهان است.  در همین حال استفان بلچر، مدیر مرکز «هادلی» اداره هواشناسی بریتانیا هشدار داده است که وضعیت آب و هوایی زمین در عصر حاضر به طرز نگران کننده ای تحت تأثیر اقدامات انسانی قرار دارد.  به عقیده دانشمندان، یک دلیل روشن دیگر مبنی بر اینکه اوضاع جوی زمین را باید در شرایط خطرناکی دانست این است که میزان دی اکسید کربن موجود در هوا به سطح نگران کننده ای رسیده است که تا پیش از این تصور آن هم دشوار بوده است.
 
این درحالی است که سازمان جهانی هواشناسی در گزارشی که به تازگی منتشر کرده اعداد و ارقام نگران کننده ای درباره اوضاع جوی زمین ارایه کرده است. در این گزارش آمده است که میزان کربن موجود در هوای زمین به بالاترین میزان خود در تاریخ ثبت شده این داده ها رسیده است.  سرعت خیره کننده افزایش حجم دی اکسید کربن در اتمسفر زمین بدان معناست که دانشمندان برای پیش بینی تأثیر این تغییرات بر محیط زیست توانایی چندانی ندارند.
مرجع : مهر