به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۹ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۹۴۹۱۸

کرمی در تدارک «نامه‌های شرجی»

گروه فرهنگی: شهرام کرمی از تلاش برای اجرای نمایشنامه‌ی «نامه‌های شرجی» در سال آینده خبر داد.
کرمی در تدارک «نامه‌های شرجی»
 این نویسنده و کارگردان که آخرین نمایشنامه‌اش با عنوان «نامه‌های شرجی» به عنوان یکی از 10 متن برگزیده‌ی بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره‌ی تئاتر فجر روخوانی شد، گفت: امیدوارم شرایط مهیا شود تا سال آینده این نمایشنامه را اجرا کنم. در این راستا صحبت‌هایی هم با چند سالن تهران انجام شده، اما هنوز سالنی قطعی نیست.
 کرمی اضافه کرد: از آنجا که اجرا کردن نمایش را با گروه تئاتر «شایا» دنبال خواهم کرد‌، بر سر انتخاب نمایشنامه باید به تصمیم نهایی برسیم و احتمالا «نامه‌های شرجی» یا نمایش «در همسایگی خانه ما خروس آواز می‌خواند» را به صحنه خواهیم برد.
 
او توضیح داد: «نامه‌های شرجی» اثری با مضمون جنگ و مقاومت است که نسبت به دیگر آثارم با زبانی ساده و موجز نوشته شده است. این نمایش رابطه‌ی پدر و پسری را نشان می‌دهد که با پیدا شدن تعدادی نامه گذشته و امروز را مرور می‌کنند.  کرمی گفت: نوشتن از جنگ و مقاومت کار سختی است، چون جنگ دوران تاثیرگذاری در زندگی اجتماعی ما همه‌ی ایرانیان داشته است. آدم‌های جنگ جزء افراد با شخصیتی در این مملکت محسوب می‌شوند و از آنجا که در این حوزه کارهای زیادی انجام شده است باید سراغ موضوعی رفت تا به یک نگاه خلاقانه بتوان از فضای کلیشه‌ای به وجود آمده، عبور کرد.
 
وی ادامه داد: جنگ یک اتفاق تاریخی در کشور ما بوده و باید بتوانیم با نگاه هنری آن را منتقل کنیم. من هم در این نمایشنامه تلاش کردم آثاری که در ارتباط با جنگ می‌بینم را جدا از تعصب و تعلق با نگاهی خلاقانه روایت کنم و امیدوارم این اثر انعکاس‌دهنده‌ی خوبی از قهرمانان ما باشد.  دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان در ادامه بیان کرد: در یکی دو سال گذشته بسیار درگیر کارهای اجرایی شدم و از آنجا که ترجیح می‌دهم دنبال علائق خودم بروم، احتمالا به زودی نگارش یک نمایشنامه‌ی کودک را آغاز خواهم کرد و تلاش می‌کنم از این پس بیشتر در حوزه‌ی نوشتن و اجرای نمایش فعالیت کنم.
مرجع : ایسنا