به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۳۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۹۴۹۷۸

ياوه‌گويي عليه كورش هخامنشي

ياوه‌گويي عليه كورش هخامنشي
گروه سياسي: سايت امرداد نوشت: باشگاه خبرنگاران جوان نوشتاري با عنوان «کوروش؛ اسطوره باستانی یا جنایتکار جنگی؟» را روز ٢٦ آبان‌ماه بر روي تارنماي خود قرار داد كه خشم بسياري از دوست‌داران تاريخ و فرهنگ ايران را برانگيخت.
جاي بسي شوربختي است، زماني كه كشورهاي ديگر تاريخ نداشته‌ي خود را بزرگ كرده و به آن ديرينگي مي‌بخشند افرادي اين‌گونه، تاريخ چندهزارساله‌ي سرزمين‌شان را به بازي گرفته و تحريف مي‌كنند. با وجود بي‌شمار كتاب و نوشته در باره‌ي ويژگي‌هاي اين مرد بزرگ تاريخ ايران و استوانه‌ي وي كه سندي زنده از منش اوست اين ياوه‌گويي‌ها از كساني برمي‌آيد كه مي‌خواهند انسان‌هاي بزرگ و تاريخ و فرهنگ سرزمين‌مان را ناديده بگيرند.

به نوشته امرداد، باشگاه خبرنگاران جوان پس از اعتراض‌های مردمی، نوشتار «کوروش؛ اسطوره باستانی یا جنایتکار جنگی؟» را از روی تارنمای خود برداشت. این نوشتار که کورش بزرگ، شاهنشاه هخامنشی را در رده‌ی غارتگرانی همچون چنگیز، تیمور و هلاکوخان جای داده و او را دارای خوی وحشی‌گری و تجاوز دانسته بود، ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۴ خورشیدی بر روی تارنمای باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت. انتشار این نوشتار اعتراض‌های دوست‌داران فرهنگ و تاریخ ایران را به در پی داشت و سرانجام تارنمای خبرنگاران جوان مجبور شد این نوشتار از روی تارنمای خود بردارد.