به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۹۵۰۲۸

آشتیانی: شجونی فقط دروغ می‌گوید

گروه سياسي: عضو موسس مجمع روحانیون مبارز، اظهارات حجت‌الاسلام شجونی در مورد مخالفت امام (ره) با این مجمع را کذب محض خواند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر آشتیانی در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» در واکنش به اظهارات شجونی مبنی بر اینکه امام خمینی (ره) با تاسیس مجمع روحانیون مبارز موافق نبود و به اصرار حاج احمد آقا با این مسئله موافقت کرد، گفت: حضرت امام (ره) در متن نامه‌ای که در این ارتباط نوشتند تاکید کردند که انشعاب برای اظهارنظر و ایجاد تشکیلات جدید به معنای اختلاف نیست.

وی ادامه داد: آقای ری‌شهری آن زمان برای امام (ره) دلایل مختلفی برای مخالفت با این انشعاب بیان کرد اما حضرت امام می‌گفتند که این انشعاب برای کشور ضروری است. نماینده حضرت امام (ره) در ژاندامری با ابراز تاسف از تحریف،‌ اظهار کرد: اینگونه اظهار‌نظرها و روایت ناصحیح از امام خمینی (ره) اقدامی است که برخی در آستانه انتخابات انجام می‌دهند.

وی در مورد ادعای شجونی مبنی بر اینکه حضرت امام (ره) 30 میلیون به مجمع روحانیون مبارز کمک کرد، گفت:‌ این هم مطلب دروغی است که بیان شده است. ایشان همان مبلغی را به مجمع روحانیون پرداخت کرد که به جامعه روحانیت مبارز پرداخت می‌کرد. آشتیانی در پاسخ به این پرسش که حضرت امام (ره) چه میزان به مجمع روحانیون مبارز کمک کردند، گفت:‌ این رقم حدود یک میلیون تومان بود.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه گفته‌های آقای شجونی درباره مجمع روحانیون دروغ محض است، اظهار کرد:‌ آقای شجونی هر جایی می‌رود و هر چه که بر دهانش می‌آید را بر زبان می‌آورد. وی در مورد ادعای دیگر شجونی مبنی بر اینکه سه تن از اعضای مجمع روحانیون مبارز به قم سفر کردند اما آقایان منتظری و مشکینی آنها را به حضور نپذیرفتند، گفت:‌ این مطلب هم کذب محض است. آن زمان که آقایان ری‌شهری و مهدوی کنی برای مخالفت با انشعاب نزد امام (ره) می‌رفتند ایشان تاکید می‌کردند که کشور به این دو جریان نیاز دارد.