به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۹۵۲۲۵
پس از دیدار با مسوول اجرای برجام از سوی آمریکا

عراقچی: چند هفته آینده حساس است

گروه سیاسی: معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: چند هفته آینده حساس است و اجرای برجام در هر دو طرف نکاتی دارد که باید به طور دقیق تنظیم و هماهنگ شود.
عراقچی: چند هفته آینده حساس است
سید عباس عراقچی، رییس ستاد پیگیری اجرای برجام پس از پایان دیدار با استفان مال، مسوول اجرای برجام از سوی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در وین گفت: هدف از این سفر حضور در یک جلسه جمع‌بندی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و گفت‌وگو درباره مسایل مربوط به گذشته که اصطلاحا «پی.ام.دی» گفته می‌شود. او با اشاره به این که کارشناسان ایران جلسه مفصلی با کارشناسان و مسوولان آژانس داشته‌اند ابراز امیدواری کرد در دیدار و گفت‌وگویی که قرار است بعد از ظهر امروز با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس داشته باشد درباره این مسایل و جمع‌بندی و نوع گزارشی که آمانو قصد دارد ارائه کند به تفاهم مشترکی برسند.

عراقچی درباره دیدار با استفان مال، هماهنگ کننده طرف آمریکایی درخصوص برجام گفت: مذاکرات خوبی درباره چگونگی اجرای برجام با وی داشتیم. وی افزود: گفت‌وگوهایی نیز با هلگا اشمید که در وین حضور دارند و هماهنگ کننده مجموعه 1+5 هستند درباره اجرای برجام از زاویه اروپایی و با توجه به اقداماتی که اروپایی‌ها باید انجام دهند، خواهیم داشت.

عراقچی گفت: ان‌شاءالله اجرای برجام و رسیدن به روز اجرایی شدن آن که روز مهمی است به آرامی و بدون هیچ مشکل فنی پیش رود. او درباره زمان برگزاری نشست آینده کمیسیون مشترک ایران با 1+5 گفت: قرار است این نشست اوایل دسامبر برگزار شود و تاریخ دقیق آن در جلسه امروز با خانم اشمید قطعی خواهد شد.
مرجع : ایسنا