به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۹۵۲۲۶

با تاتوی دیجیتال آشنا شوید/عکس

گروه فناوری: شرکتی در آستین تگزاس با «تاتوی دیجیتال» می‌خواهد دنیای فناوری‌های پوشیدنی را تغییر دهد.
کمپانی TX با ضمیمه کردن حسگرهای دیجیتال به نقاشی روی بدن، سعی کرده تا سیستم مانیتور سلامت را روی پوست بنشاند و چرخش جدیدی در مفهوم فناوری‌های پوشیدنی به وجود بیاورد.این کمپانی با کمک استودیوی Chaotic Moon که در کار خالکوبی فعالیت دارد، این کار را انجام داده است.



تاتوهای بیومتریک قابلیت کاشت به‌صورت موقت را دارند و کارهایی مانند سنجش ضربان قلب، مانیتور کردن سلامتی، درجه حرارت بدن و ... را پوشش می‌دهند.اریک اشنایدر مدیر فناورانه در این استودیو، از ایده‌های خود با تاتوی دیجیتال می‌گوید که با نصب این ابزار روی بازو می‌توان به‌اندازه یک سال پالس‌های سلامت بدن را برای پزشک خود ارسال کرد و تحت مانیتور دکتر قرار گرفت و اگر دکتر مشکلی را ببیند، بلافاصله با بیمار خود تماس خواهد گرفت.

وی همچنین از اطلاعات بانکی متصل شده به بدن صاحب حساب می‌گوید که از لحاظ امنیتی کمتر مورد حمله هکرها قرار خواهد گرفت و همه‌جا با خود انسان همراه و امکان گم‌شدن آن کمتر است.بن لام، مدیر اجرایی این استودیو نیز از فراگیر شدن این فناوری در قرن 21 می‌گوید و اینکه به‌زودی بخش‌های وسیعی از جامعه مدرن از این ابزار استفاده خواهند کرد.وی به کاربرد نظامی این فناوری نیز اشاره می‌کند و اینکه اگر سربازی در صحنه جنگ زخمی شود، از طریق این تاتو می‌تواند ارشد خود را مطلع سازد و پزشکان از راه دور، وی را معالجه کنند و ... .
مرجع : خبرآنلاین