به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۹۵۲۴۳

انفجار انتحاری در پایتخت تونس با14کشته

گروه بین الملل: در پی انفجار انتحاری که اتوبوس حامل نیروهای امنیتی تونس را هدف قرار داد، دست‌کم 14 تن کشته شده و 11 تن زخمی شدند.
انفجار انتحاری در پایتخت تونس با14کشته
شبکه تلویزیونی المیادین از انفجار یک دستگاه اتوبوس حامل اعضای گارد ریاست‌جمهوری در پایتخت تونس خبر داد.به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع نزدیک به ریاست‌جمهوری تونس اعلام کرد، انفجار اتوبوس حامل نظامیان در این کشور که دست‌کم 14 کشته بر جا گذاشت، ناشی از حمله انتحاری بوده و عامل انتحاری در بین سرنشینان این اتوبوس حضور داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری گفته است که این انفجار یک "سوءقصد" بوده است. این انفجار بعدازظهر سه‌شنبه در نزدیکی بلوار محمد پنجم رخ داد که یکی از خیابان‌های پر ازدحام پایتخت تونس است.به گفته‌ی یک مقام امنیتی، اغلب قربانیان این بمب‌گذاری اعضای گارد ریاست‌جمهوری بوده‌اند که با اتوبوس در حرکت بودند.

 

به گزارش دویچه وله، هنوز کسی مسئولیت این سوءقصد را به عهده نگرفته است.در همین حال، باجی قائد السبسی، رئیس‌جمهوری تونس اعلام کرد، به دنبال حمله به اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست‌جمهوری، تا ساعت پنج روز چهارشنبه به وقت محلی مقررات منع آمد و شد در پایتخت اجرا خواهد شد.

 

از سوی دیگر، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه این انفجار انتحاری را محکوم کرده است. بر اساس بیانیه ای که کاخ الیزه منتشر کرد، اولاند اعلام کرد: در تونس مانند پاریس نبردی برای دموکراسی در برابر تحجر در جریان است. فرانسه در این لحظات سخت همواره در کنار مردم، دولت و نیروهای امنیتی تونس است.مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه نیز در مصاحبه‌ای گفت: در تونس دموکراسی بار دیگر هدف حمله قرار گرفت و به همین علت ما باید از آن دفاع کنیم و متوجه باشیم که همه دموکراسی‌ها هدف حمله تروریسم به ویژه داعش هستند.

مرجع : ایسنا