به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۹۵۲۴۷
اجرای این طرح در روزهای آتی نیز ادامه دارد

آغاز اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت

گروه جامعه: اجرای مرحله جدیدی از طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی در پایتخت آغاز شد.
آغاز اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت
از روز گذشته مرحله جدیدی از طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی در سطح خیابان‌ها، میدان‌ها، مراکز خرید، بوستان‌ها و ... در پایتخت به مرحله اجرا درآمد و براساس آن پلیس با افراد بدحجاب، مزاحمان نوامیس و دیگر افرادی که اقدام به هنجارشکنی و انجام رفتارهای خارج از چارچوب و عرف دینی و اجتماعی داشته باشند، برخورد می‌کند.

 

در اجرای این طرح ماموران پلیس به تعدادی از این افراد تذکر داده و با تعدادی دیگر نیز برابر قانون برخورد کردند، ضمن اینکه خودروهای مزاحمین نوامیس از سوی پلیس توقیف شده و با آن دسته از خودروهایی که اقدام به رفتارهای هنجارشکنانه، کشف حجاب، دور دور، ایجاد آلودگی صوتی و ... کنند نیز برخورد و برابر قانون توقیف می‌شوند.

 

این طرح که اجرای آن در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت در نقاط مختلفی از پایتخت به اجرا درآمده و مشاهدات خبرنگار ایسنا حاکی از این است که ماموران طرح امنیت اخلاقی در اماکن مختلفی چون میدان ونک، فلکه دوم صادقیه، میدان ولی عصر و ... و همچنین برخی از بوستان‌ها و مراکز خرید حضور یافته‌اند.پیش از این سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در همایش فصلی فرماندهان و روسای پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف از پلیس خواسته بود که با رانندگانی که اقدام به کشف حجاب در خودرو کرده یا برای نوامیس مزاحمت ایجاد کرده و رفتارهای خارج از عرف اجتماعی و دینی دارند برخورد کند، موضوعی که تقدیر 189 نماینده مجلس و حمایت قوه قضاییه را نیز به دنبال داشت.

 

سردار حسین ساجدی نیا رییس پلیس تهران بزرگ پیش از این در هنگام اجرای مراحل قبلی از طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی با تاکید بر اینکه برخورد ماموران توام با رافت و اقتدار خواهد بود، گفته بود که تلاش پلیس بر این است که با دادن تذکر به متخلفان آن‌ها را اصلاح کند اما اگر چنانچه افراد بدحجاب و هنجارشکن بر وضعیت خود اصرار کنند پلیس برابر قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

مرجع : ایسنا