به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۹۵۲۷۸

مقاوم ترین آلیاژ جهان به تولید رسید

گروه فناوری:در بحث مقاوم ترین آلیاژ نام گرافن به شدت مورد توجه قرار گرفته و مثال خوبی برای نشان دادن استحکام به شمار می رود.
مقاوم ترین آلیاژ جهان به تولید رسید
 هر چند بهره گیری از گرافن در تمامی صنایع و محصولات امکان پذیر نمی باشد و زمان زیادی برای فراگیر شدن آن در صنایع مختلف باقی مانده، اما دانشمندان برای کشف آلیاژی قوی تر بیکار نخواهند نشست.
دانشمندان استرالیایی به تازگی از تولید آلیاژ قدرتمندی خبر دادند که از نانو رشته های الماس به دست می آید. هر چند اولین نمونه تولیدی آنها چند ماه قبل به وجود آمد، اما مراحل تحقیق روی عملکرد و استحکام آن تاکنون به طول انجامید. سرانجام پس از انجام تست های مختلف به این نتیجه رسیدند که روی یک آلیاژ مطمئن و فوق مقاوم سرمایه گذاری درستی انجام دادند تا صنایع مهم و حساس با خیال آسوده از از آن بهره مند شوند.
 
کریستال های الماس تک بعدی با پوشش هیدروژن تشکیل دهنده آلیاژ فوق مقاومی هستند که حتی از گرافن نیز استحکام بیشتری دارد. تمامی تست ها در شرایط شبیه سازی شده صورت گرفتند و محققین در آینده نزدیک شرایط تست در دنیای واقعی را فراهم خواهند آورد. یکی از کاربرد های پیش بینی شده برای آلیاژ جدید، بهره گیری از آن در ساخت آسانسور فضایی است تا امکان جابجایی اجسام تا ده ها هزار مایل بالاتر از جو زمین به وجود آید. به نظر می رسد دانشمندان از کریستال های الماس تک بعدی در مصارف هوا-فضا بیش از سایر علوم و کاربرد ها استفاده کنند تا امنیت جابجایی به فضا افزایش یابد.

پیش از این در صنعت هوا-فضا از آلیاژ های ترکیبی به منظور تولید تجهیزات استفاده می گردید که هزینه و پیچیدگی بالایی برای ساخت آنها نیاز بود. هر چند دانشمندان استرالیایی در خصوص نحوه ساخت و مواد ترکیبی آلیاژ جدید اطلاعاتی منتشر نکرده و به نظر می رسد اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص انجام ندهند. به هر صورت باید تا اولین آزمایش نانورشته های الماس در دنیای واقعی منتظر ماند تا شرایط برای به کارگیری آن در صنایع حساس بررسی شود.
مرجع : سخت افزار