به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۹۵۲۸۴
نتایج جالب یک تحقیق 9 ساله

تأثیر ابتلا به کرم آسکاریس بر باروری زنان

گروه علمی:نتایج تحقیق جدید دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا حاکی از آن است که ابتلا به یکی از رایج‌ترین کرمهای انگلی می‌تواند شانس باروری زنان را افزایش دهد.
تأثیر ابتلا به کرم آسکاریس بر باروری زنان
بررسی جمعیت بومی در بولیوی نشان داد زنانی که به نوع خاصی کرم گرد انگلی مبتلا شده بودند، بطور میانگین دو فرزند بیشتر از دیگران داشتند.
 این پژوهش 9 ساله بسیار جذاب خوانده شده و به تحقیقات بیشتر نیاز دارد.  به گفته محققان، کرم روده آسکاریس لومبریکوئیدس ممکن است بر سیستم ایمنی تاثیر گذاشته و باردار شدن را برای زنان ساده‌تر کند. به ادعای دانشمندان، این انگل‌ها می‌توانند تغییرات مشابهی را که در زمان بارداری در سیستم ایمنی اتفاق می‌افتد، ایجاد کند.  آن‌ها 986 زن بومی در بولیوی را مورد بررسی قرار دادند که 70 درصد آن‌ها به یک کرم انگلی مبتلا بودند.
 
محققان اظهار کردند: زنان بولیویایی به طور متوسط 9 فرزند داشتند اما کسانی که به کرم آسکاریس مبتلا بودند، دو کودک بیشتر از افرادی داشتند که به این کرم مبتلا نبودند.  کرم آسکاریس که تا 36 سانتیمتر رشد می‌کند، می‌تواند زمان بین بارداری‌ها را کوتاه کرده و سن اولین بارداری زنان را کاهش دهد.  دانشمندان بر این گمانند که احتمالا کرم مذکور با کاهش التهاب به باروری و کاشت جنین در رحم کمک می‌کند.
 
این تحقیق همچنین نشان داد که کرم‌های قلاب‌دار دارای تاثیر متضادی بر بارداری بوده و باعث کاهش تا سه فرزند کمتر در طول حیات می‌شود.  این یافته‌ها در مجله ساینس منتشر شده است.
مرجع : ایسنا