به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۹۵۳۰۷

ترس از تستHIVافراد رامنصرف می‌کند

گروه جامعه: انجام تست تشخیص ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) به دلیل نوآوری‌های علم پزشکی تسهیل شده اما هنوز بسیاری از مبتلایان برای انجام این آزمایش اقدام نمی‌کنند.
ترس از تستHIVافراد رامنصرف می‌کند
بررسی جدید گروهی از متخصصان انگلیسی نشان می‌دهد که ترس از تست HIV‌ افراد را از انجام آن منصرف می‌کند. در این مطالعه آمده است نیمی از 35 میلیون فرد مبتلا به ویروس HIV به دلیل ترس از انجام این تست، بیماری‌شان تشخیص داده نشده است.دکتر «میشل ایوانگلی» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: بررسی‌ها نشان داد ضروری است تا اقدامات بیشتری برای کاهش ترس از انجام آزمایش HIV‌ به منظور افزایش تعداد افرادی که تحت این تست قرار می‌گیرند در نظر گرفته شود. تست HIV که اکنون می‌توان آن را به طور خصوصی در خانه انجام داد برای دریافت درمان و مراقبت‌های این بیماری لازم است. این حقیقت که بیماری ایدز قابل درمان است باید مورد تاکید قرار گیرد.

در این بررسی ایوانگلی و همکارانش بازبینی نظام‌مندی از 62 مطالعه در مورد وجود رابطه بین فاکتورهای روان شناختی و تست HIV‌ انجام دادند. متغیرهای روان شناختی معمول و مشترک از جمله فوائد انجام این تست، دانش نسبت به HIV، ترس از انجام آزمایش، ریسک‌پذیری، رفتارهای متعصبانه نسبت به مبتلایان به HIV و آشنایی با فرد مبتلا به این بیماری مورد ارزیابی قرار گرفت.

متخصصان دریافتند ترس از انجام تست HIV بزرگترین مانع بر سر راه تشخیص این بیماری است.بنابر این گزارش، نیمی از 35 میلیون فرد مبتلا به HIV مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند. همچنین از میان 100 هزار فرد مبتلا به HIV ‌در انگلیس حدود 25 هزار نفر از آنان از بیماری خود آگاه نیستند. این افراد نه تنها به دلیل عدم دریافت مراقبت‌های لازم در معرض شدت یافتن بیماری‌شان هستند بلکه احتمال گسترش آن را نیز افزایش می‌دهند.به گزارش مدیکال دیلی، HIV نیز همچون بیماری‌های دیگر در صورتی که به موقع تشخیص داده شود سریع‌تر می‌توان درمان را شروع کرد و از شدت آن کاست. متاسفانه افراد جوان 13 تا 24 ساله که به این بیماری مبتلا می‌شوند در مقایسه با افراد بزرگسال کمتر تستHIV‌ می‌دهند.
مرجع : ایسنا