به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۴ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۹۵۳۰۸
ابتکار در همایش پتروشیمی و صنعت سبز:

دولت یازدهم، دولت محیط زیست است

گروه جامعه: رییس سازمان محیط زیست با تقدیر از شرکت پایانه‌های نفتی ایران به خاطر دستاوردهای محیط زیستی، تندیس ملی توسعه پایدار پتروشیمی و صنعت سبز را به این شرکت اهداء کرد.
دولت یازدهم، دولت محیط زیست است
معصومه ابتکار در همایش توسعه پایدار، پتروشیمی و صنعت سبز که به همت شرکت راهبران پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه فعالان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به معیارهای محیط زیستی تاکید کرد: رییس جمهوردولت یازدهم رسما اعلام کرده است که دولت یازدهم، دولت محیط زیست است. در همین راستا سیاستهای جدی در حوزه توسعه پایدار مد نظر قرار گرفته است.وی تصریح کرد: این سیاستها در قالب سیاستهای کلی نظام در 15 محور به سران سه قوه ابلاغ شده است و در آن صراحتا به التزام به اقتصاد سبز و کم کربن و بهینه سازی مصرف انرژی تاکید شده است.

رییس سازمان محیط زیست تصریح کرد: خط مشی های شفاف نظام، نه فقط برای قوای مجریه که برای سایر قوا و نیز برای مردم یک مسوولیت اجتماعی محسوب می شود، چرا که ایران در تولید گازهای گلخانه‌ای رتبه هفتم را دارد و بهبود این وضعیت مستلزم همکاری همه اقشار جامعه است.در ادامه این همایش پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی پس از دریافت تندیس ملی توسعه پایدار پتروشیمی و صنعت سبز با تشکر از رییس سازمان محیط زیست و مدیران شرکت راهبران پتروشیمی،گفت: چالش بر انگیزترین بحث در حوزه محیط زیست مبحث آلاینده هاست. شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تعاملی که با سازمان محیط زیست ایجاد کرد موفق شد، این سازمان را از لیست شرکتهای آلاینده خارج کند.

وی تصریح کرد: تغییر نگرشی در این سازمان ایجاد شد که به جای رویه آزمون و خطا در خصوص ابعاد محیط زیستی پروژه‌ها، چالش های آن پیش از اجرا بررسی شود و در صورت تایید سازمان محیط زیست برای اجرایی شدن آن اقدام شود.مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی علاوه بر تعامل با سازمان محیط زیست پیش از شروع پروژه های جدید، تلاش کردی تا با اضافه کردن تجهیزاتی مثل دستگاه سنجش آلودگی هوا، تهیه تجهیزات پیشگیری از ریزش نفت در دریا، یدک‌کش های آتش خوار، اجرای مدیریت پسماند، استفاده از انرژی های نو، تحت نظر داشتن لوله های انتقال نفت تا عمق سیصد متری دریا و... ریسک آلایندگی فعالیت های نفتی را به حد اقل برساند.

وی تاکید کرد: در این راستا شرکت پایانه‌های نفتی حضور فعالانه در وادی فن آوریهای بهداشت و ایمنی در صنعت نفت داشته است و پروژه ساخت پودر میکروبی برای پاکسازی خاک های آلوده را با همکاری جهاد دانشگاهی به ثمر رساند.پیروز موسوی خاطر نشان کرد: در همین راستا پروژه دیگری در قالب ساخت حوضچه هایی برای تصفیه پسابها از لجن های نفتی طراح کرده‌ایم که در مورد آن به حمایت اعتباری سازمان محیط زیست، امید داریم.

گفتنی است؛ همایش ملی توسعه پایدار، پتروشیمی و صنعت سبز برای اولین بار به همت سازمان محیط زیست وشرکت راهبران پتروشیمی؛ مشاور امین سازمان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با حضور مدیران صنعت نفت برگزار شد، دراین مراسم دکتر حسین اسلامی دبیر این همایش و رییس هیات مدیره راهبران پتروشیمی، مهندس دشتی نژاد معاون منطقه ویژه اقتصادی پارس، دکتر رجبی رییس اتاق ملی تغییرات اقلیم وهوا ، پروفسور صباحی عضو هیات علمی دانشگاه و دکتر احمدی معاون توسعه پایدار شرکت نفت و گاز پارس نیز از دیگر سخنرانان آن بود.
مرجع : ایسنا